Kørte én kilometer og så død

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af oskar33 »

Som der står startede jeg min scooter og kørte 1 km og så stoppede den på samme måde som når man kører tør. Jeg fik derfor mistanke til benzintilførslen. Da jeg så åbnede op til motoren kunne jeg se at der næsten ikke var benzin i benzinfiltret. Mine spørgsmål er derfor:
  • Hvordan skal benzinfiltret se ud under kørslen, Er det fuldt som et snapseglas?!
  • Findes der en møtrik som lukker benzintilførslen. Jeg fandt én under benzintanken men gad ikke at skrue på den idag.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det kunne meget vel være fordi den løb tør for benzin.
Der er lidt benzin i karburator og det skal nok passe at man lige kan køre 1 liter for den ikke kan suge mere op.

Er det en Giantco G-Buddy ?
Benzinhanen åbner automatisk når motoren køre åbner den fordi den får vakuum i vakuumslangen så check at den er på og tæt.
Når motoren stopper så lukket benzinhanen fordi der ikke er vakuum mere.

Du kan lave sådan en test her for at se om benzinhanen virker som den skal. Hvis den virker som den skal så kan det være karburatoren som er tilstoppet eller nåleventilen/svømmerhøjden som ikke fungere.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ser spændende ud. Jeg vender tilbage når mit batteri er ladt op, da det kolde vejr også er begyndt at indfinde sig.

Jeg går ud fra det slangen fra kaburatoren du tager af der? Det er det vist nok. ..og når du sætter tændrøret til er det den benzinrest du taler om, som scooteren kører på. Hvad påvirker benzinhanen når du tænder startmotoren?


Der er desværre lidt for mange nisser på spil dér hvor jeg bor. Det er sjældent ude på gaderne problemerne opstår.
Senest rettet af oskar33 6. januar 2012 17:29, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det er slangen på karburatoren jeg tager af i benzinen.
I den anden ende har den forbindelse med binzinfilteret, benzinhanen også benzintanken.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af oskar33 »

Er også blevet enig med mig selv at et olietjek heller ikke vil været af vejen, da den også stopper på samme måde hvis den er drænet for olie.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af oskar33 »

Med et nyopladet batteri og lidt stædighed lykkedes det og jeg tog en tur på over en km. Det var åbenbart Guds mening at jeg ingen steder skulle hen igår. Men det var lige som om slangen til benzinpumpen var fjernet og så sat på igen så der var kommet "klumper" i benzintilførslen.
Tak for hjælpen det er godt at have én på sidelinjen som har et videnskabligt forhold til scootere og som ikke har dollartegn i øjnene når der er et eller andet der ikke virker.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil hellere have kroner end dollars :lol:
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af oskar33 »

Du kan lige lave et PayPal-link.... :idea: Den dag dollaren ikke er gangbar valuta så falder verdenen og vi går tilbage til naturalieøkonomi. Det kan være jeg skulle bortføre naboens Genuine Buddy og lave den til stumper.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja har også tænkt lidt på at folk kunne donere penge hvis de havde lyst også kunne de bruges på webhotel + domainnavn selvom det ikke koster så meget, eller også et præmie man kunne vinde eller hvad ved jeg.
Det noget med at paypal tage nogen procenter for den service.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kørte én kilometer og så død

Ulæst indlæg af oskar33 »

Dette er ikke scootersnak. Gå videre til næste tråd hvis du er utilfreds.

Det med PayPal var en vittighed eftersom jeg selv løste problemet. Men i stedet for kunne man godt begynde at udbyde nogle produkter. Det er penge værd at der sidder en uvildig ekspert som kan komme med videoer og billeder, som taler pænt til folk og som kun tager et symbolsk beløb for det, men så skulle man hellere lave noget klub elller noget "forenede danske scooterejere".

Jeg bryder mig ikke om den måde Wikipedia gerne vil have sine udgifter dækket ved at sætte patetiske indsamlingskampagner i gang når det selv er startet som en open-source-event.
Derudover bryder jeg mig heller ikke om scooter-galleri, da du for det meste sidder og ser på billeder af andres scootere mens de råd man får fra brugerne er af svingende kvalitet. Det er have en næsten komplet vidensbase er bedre.

Men der er nok ikke nogen som ville bebrejde dig hvis der dukkede nogle Google AdWords op på sitet i stedet for dine gratis reklamebannere. Det er forhåbentlig stadig scooterhenvisninger de fleste.
Besvar