er dårlig til at starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
klausditte1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. januar 2012 16:34
Scootere: kymco

er dårlig til at starte

Ulæst indlæg af klausditte1 »

hej jeg har en kymco som er elendig til at starte har tømt mit baderi mange gange for strøm køer på oktan95 benzin kan det væer årsagen er der andre der har samme problem ved ikke hvad jeg skal gøer for at fa løst mit problem hjælp
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: er dårlig til at starte

Ulæst indlæg af silversand »

Der kan være en del ting der kan være galt hvis den har svært ved at starte, men til sidst gør det.

For det første, brug kickstarteren, scooteren har meget bedre af det, end at dræne batteriet konstant for at starter motoren skal køre rundt.

Det der oftest er galt når den har svært ved at starte, er falsk luft, eller problemer med at få benzin ned i forbrændingskammeret.

Når du har den startet, har den så problemer med at stå i tomgang, tage gas eller slække på gassen og gå tilbage til tomgang? Både med kold og varm motor.
Det kan give et lidt bedre billede af hvor fejlen kan ligge hvis du kan prøve de ting.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11163
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: er dårlig til at starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Bezinen med oktan 95 er i hvert fald ikke problemet.
Hvad er det for en Kymco model ?

Min Kymco Super 8 for eksempel den skal have strøm på batteriet før den kan starte fordi CDI får strøm derfor så hvis batteriet er afladt under et vist antal volt så kan man ikke starte scootere hverken på el starter eller kickstarter.

Og som silversand siger så brug kickstarteren når du har svært ved at starte så du ikke står og aflader batteriet for meget.

Jeg synes du skal starte med at tage batteriet ud, oplade det, lade det stå i 1 time også mål med et multimeter hvor mange volt der er på og skriv det her.
Hvis du har kunne køre også dit batteriet stadig er blevet afladt så kan det være fordi batteriet ikke bliver opladt når motoren køre som det skal, det kan være en løs forbindelse eller spændingsregulator som er defekt eller spolen i generatoren.

Prøv og tag tændrøret ud og se om du kan se gnist når du lægger det på motorblokken.
Besvar