banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

hej jeg har prøvet og tag luftfilleret ud og så kom der noget væske ud af den og det luget meget af banzin og så tænkte jeg om det er meningen eller man manskal haet nyt fitllerer og er det grunden til den ikke kan starte? jeg prøvde og så at starte den i tirsdag og da vil den godt men gik ud mange gange og så i i går ville den ikke kun nogen gange og så prøvde jeg og tag luftfilleret ud og opdage så det med vvæsken og lod den så tør og så puttet jeg den i igen og prøvde så og starte igen og da ville den også men gik så ud igen og så nu ville den slet ikke starte plz hjælp bare sig hvis i ikke kan forstå mig så kan jeg prøve og skrive det igen :)
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af migma »

hvorlang tid har den stået stille ?
på min peugeot skulle jeg tømme tank, benzinslange og karburator for "gammel" benzin og hælde noget frisk på......efter det 1 pust startgas og så kørte den...du kunne evt. rense dyse og lign. i kaburatoren
filteret i min er også lidt fugtig og lugter af benzin
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

migma skrev:hvorlang tid har den stået stille ?
på min peugeot skulle jeg tømme tank, benzinslange og karburator for "gammel" benzin og hælde noget frisk på......efter det 1 pust startgas og så kørte den...du kunne evt. rense dyse og lign. i kaburatoren
filteret i min er også lidt fugtig og lugter af benzin
hej jeg har køvt den brugt for noget tid siden men da havde den fået ny banzin på og nye banzin slange og har også kørt på den enda over 30 km og der var der ikke nogen promelmer så den har jo fået banzin i sig men da den ikke kunne køre en morgen (den kørte lige 100 meter og så gik den ned i fart og så n¨år jeg stoppet gik den ud) har den bare stået i en måndes tid men den kunne godt starte her for nogen par dage siden men den gik ud hele tiden igen og hvordan rense jeg dysen og lign i kaburatoren altså hvordan skal jeg kunne gør det? :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er det en Giantco Stealth 4 takt ?
Er du sikker på det er benzin eller kunne det være olie ?

Prøv og tøm den gennemsigtige drænslange.
Billede
I min luftfilterkasse kom der lidt olie ud af et lille hul her.
Billede
Hvor præcist kom benzinen fra ? Det storehul ?

Hvis det kom fra det store hul kan det være fordi svømmerhøjden står forkert og benzin niveauet står for højt i karburatoren... eller sikkert også hvis din scooter har været væltet eller stået meget skævt.

Hvis det er en 2 takt så kunne det være reedvalven under ingsugningsstudsen som ikke holder tæt.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

scootergrisen skrev:Er det en Giantco Stealth 4 takt ?
Er du sikker på det er benzin eller kunne det være olie ?

Prøv og tøm den gennemsigtige drænslange.
Billede
I min luftfilterkasse kom der lidt olie ud af et lille hul her.
Billede
Hvor præcist kom benzinen fra ? Det storehul ?

Hvis det kom fra det store hul kan det være fordi svømmerhøjden står forkert og benzin niveauet står for højt i karburatoren... eller sikkert også hvis din scooter har været væltet eller stået meget skævt.

Hvis det er en 2 takt så kunne det være reedvalven under ingsugningsstudsen som ikke holder tæt.
hejsa jeg tror at det er en 4 taks (ja det er en giantco stealth) nej der er ikke noget stort hul ved luftfilleret kassen og jeg aner ikke en dyt om scooter så hvor kan jeg finde den gennemsigtige drænslange.?
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af migma »

køre forbi en dag når jeg har en addresse og så står den på fejlfinding og motorteori.... som Laxandsteffen skriver så ved han ikke ret meget om motor og lign.........og fra min bopæl er der ikke langt over til ham
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Drænslangen sidder nederst på luftfilterkassen og er gennemsigtig.
Men det kan da godt være der ikke er nogen på din scooter.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: banzin i luftfilleret er det godt eller skidt?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

migma skrev:køre forbi en dag når jeg har en addresse og så står den på fejlfinding og motorteori.... som Laxandsteffen skriver så ved han ikke ret meget om motor og lign.........og fra min bopæl er der ikke langt over til ham
lyder sku godt har sendt mit tlf i pravet besked :)
Besvar