Texas Free 50-4 vil ikke gniste

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Free 50-4 vil ikke gniste

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så skal du nok have en ny stator.
Du kan jo starte med at tage den gamle af. Så kan det være du hurtigt kan se om der er nogen i vejen hvis det ser brændt ud.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Texas Free 50-4 vil ikke gniste

Ulæst indlæg af silversand »

Vil se om jeg kan komme ind til statoren imorgen, har ikke lige nogen svinghjulsaftrækket pt. men må se om jeg ikke kan få den af med en gummihammer og noget snor.

men kommer nok ikke videre med den på denne side af nytår så, da jeg pt. ikke har penge til en ny, og der hvor jeg handler nok heller ikke skal have bestilt varer hjem før efter nytår.

Kan det passe at den ser ca. sådan her ud, og kan du se ud fra billedet om der er pickup på? Jeg syntes det ser ud som om der er, men kan jo tage fejl, når jeg ikke er vant til at skifte de dele.
Billede

selvom den godt nok har lidt andre farver end den fra thansen f.eks.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=620 ... 1122615188

men prisen på den er så også kun ca det halve af thansens pris.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Texas Free 50-4 vil ikke gniste

Ulæst indlæg af silversand »

Vil forresten også lige høre, om der er en måde man kan måle om CDI'en er defekt? Da jeg helst ikke vil spendere for mange penge på dele, hvis det viser sig at der er for meget der skal laves på den for at få den til at køre igen.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Texas Free 50-4 vil ikke gniste

Ulæst indlæg af silversand »

Har forsøgt at få svinghjulet af, men det gik ikke lige, så skal lige have fabrikeret en hjemmelavet aftrækker først.

MEN opdagede så en ledning der ikke var sat til, og gætter på at det er en støttefods kontakt med 3 ledninger (øvøv) men der hvor den samles i næste stik, er der kun 2, og den sort/hvide fortsætter ikke længere ind i ledningsnettet fra den.
Selve kontakten mangler så på kablet, da den bare ender i et gummistik med 3 poler.

Men samtidig vil jeg gætte på at der er noget helt galt med ledningsnettet, da jeg ikke engang kan dytte eller blinke når jeg sætter tænding på når batteriet er koblet til.

Kan godt være den bare skal skrælles ned og sælges i dele, da det nok vil komme til at tage for meget tid, og penge, at få den kørende igen, da stort set alle skjoldene også burde skiftes hvis den bliver kørende.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Free 50-4 vil ikke gniste

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du har skrevet en skråstreg (/) for meget til sidst i din billedeadresse så billedet vises ikke.
Men ja der er en pickup med.
pickup.jpg
pickup.jpg (14.31 KiB) Vist 3964 gange
Jeg har aldrig prøvet og tage en stator af men tror ik umiddelbart man kan lave sin egen aftrækker med mindre man er rigtig god til sådan noget.
Så du skal nok have købt et speciel værktøj til det.

Efter hvad jeg har læst skulle man kunne teste en CDI ved at måle ohm værdiet i stikket, men det virker så bare ikke med et almindeligt multimeter på grund af halvdelere i CDI boksen har jeg læst og de gange jeg har prøvet med et almindeligt multimeter har de også givet nogen målinger som ikke passer med dem i servicemanualen.

Men noget andet er at det er svært at finde data til sådan en scooter som du har, det virker nærmest som om der slet ikke er lavet nogen data til dem men at de i stedet for bare sætter en ny del på for at se om det virker.
Men det klart den ikke virker når den ikke får strøm, derfor kan den selvfølgelig godt være defekt men tag en ting af gangen.

Hvis du kan vise nogen billeder af det med støttebensledninger eller hvad det er så kan det være jeg kan se hvad det er til.
Det er sådan at hvis støttebenet er slået ned så kan man ikke starte scooteren på nogen scootere.
Men hvis du har købt den brugt så kan det være at den tidligere ejer bare har syns det var irriterende også slået det fra.
Der er vist tit problemer med at den kontakt ikke virker som den skal når støttebenet er slået fra. Den sidder sidder udsat for vand og snavs fra vejen.
Besvar