Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baotian2006sølv
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. december 2011 16:59
Scootere: Baotian Bt50qt-9

Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Ulæst indlæg af Baotian2006sølv »

Jeg har en Baotian bt50qt-9 fra 2006,
jeg har haft den i 4 måneder og der har ikke været nogle problemer,
her for 14 dage siden da jeg var ude at køre lagde jeg mærke til at den var 3-4 sekunder om at tage gas. den står i garage uden varme under overdækning.
men så efter den havde stået stille i en uge skulle jeg ud at køre.
da jeg ville starte den ville el-starteren ikke, så fik jeg den igang med kickstarteren jeg begyndte at køre og efter et par hundrede meter skulle jeg stoppe ved et vejkryds der gik den ud så fik jeg den igang igen med kickstarteren anden gang den gik ud ville den kun igang i 2 sekunder og nu vil den slet ikke starte.
Jeg synes at kickstarter virker lidt blød ved ikke om den skal være det, har altid kun brugt el-start.
jeg har taget tændrøret af og der er gnist, har også haft karburatoren ude og tomt den for brændstof for at sikre at der ikke var vand i den. og luftfilteret virker til gengæld noget fedtet.

håber på at der er nogle gode bud på hvordan jeg for løst problemet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder som almindelige problemer her når det bliver koldt.

Start med at oplad dit batteri så du kan bruge el starteren.
Hvis du ikke brugeren scooteren så meget så kan det være en god ide og oplade batteriet engang imellem, specielt om vinteren giver det problemer hvis batterier ikke er opladt.

Prøv og dreje kickstarterarmen ned med hånden flere gange og se om du kan mærke forskel. Nogen gange skal det være let og andre gange skal det være svært.

Når du engang får motoren til at køre igen så inden du køre så lad motoren står og køre i tomgang i 2 minutter så den bliver varmet lidt op så tror jeg du kan undgå at motoren går ud når du stopper ved de første par lyskryds.
Du kan eventuelt skifte til en mere letflydende motorolie om vinteren.
10W-40 er vist den mest brugte motorolie og kan bruges hele året. Men hvis du skifter til 5W-40 er motorolien lidt tyndere når den er kold også kan det være lettere at starte motoren og holde den kørende i tomgang det første stykke tid.
Brugeravatar
Baotian2006sølv
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. december 2011 16:59
Scootere: Baotian Bt50qt-9

Re: Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Ulæst indlæg af Baotian2006sølv »

Batteriet er først blevet dødt efter jeg har prøvet at starte den mange gange med el-starteren, men burde jeg ikke kunne starte den med kickstarteren?
knallerten gik ud for mig efter 10 minutters kørsel så det kan jo ikke have noget med batteriet at gøre da der var strøm på efter eller hvad?

mht. olien er der 10w-40 på
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Ulæst indlæg af migma »

kaburatoris kunne være en mulighed nu hvor det er ved at bliv lidt koldt.....prøv at hælde lidt kaburatorvæske i benzintanken og se hvad den siger til det
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

ligegyldigt hvad så er det en god ide og holde batteriet opladt.
Brugeravatar
Baotian2006sølv
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. december 2011 16:59
Scootere: Baotian Bt50qt-9

Re: Baotian bt50qt-9 vil ikke starte

Ulæst indlæg af Baotian2006sølv »

har lige åbnet toppen af karburatoren hvor vakuum pakningen sidder og der er en lille rævne i helt oppe i kanten af gummiet
Besvar