AGM Bella

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
AGMBellaejer
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. december 2011 22:50
Scootere: AGM Bella 30

AGM Bella

Ulæst indlæg af AGMBellaejer »

Hej med Jer.... Jeg har nu været bilejer i mange år men er simpelthen så træt af trafikken i København og vil gerne lidt hurtigere frem. Og Ja, en AGM Bella i ægte kinaudgave, det var hvad det blev til. Men altså 25-30 km i timen er altså ikke meget. Er der nogen der har nogen ideer til hvordan man hurtigt og nemt kan få lidt mere fart i den. Jeg er ikke interesseret i tunudstyr osv. den behøver ikke blive en racer. Men jeg ville være rimelig glad hvis man lige kunne få den til at snige sig op på 45 - 50 - 55 km/t.

Kom med nogle gode ideer please :o)

Jan
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af migma »

ja den skal nok lige køres til :D efter det går de flest 30km/t udgave ca 38.....ellers havde 45km/t udgaven måske været en løsning :mrgreen:
ellers er der på de fleste scooter div. begrænsninger der kan fjernes feks. skiven ved variator eller cdi ;) hvis der er en skive i din kommer den op hvor en lovlig 45km/t ikke kan følge med.
har selv været bilejer indtil her i december har har konstateret at min "næsten" ( uorginal udstødning ) lovlige speedfight2 ( 45km/t udgave ) let følger bilerne inde i byen :o
Senest rettet af migma 12. december 2011 23:18, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan fjerne begrænsningerne.
Du kan starte med at fjerne den ring der sidder mellem de forreste remskiver : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... p#variator
Brugeravatar
AGMBellaejer
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. december 2011 22:50
Scootere: AGM Bella 30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af AGMBellaejer »

Det vil jeg straks gøre imorgen...... skal lige siges jeg har købt den brugt, så skal lige have fixet lyste også :o) for + baglys virker ikke, men bremselys + blinklys virker. Har læst mig lidt frem til hvad det kunne være så det skal lige tjekkes.....

Men tak for tippet med ringen mellem de forreste ringskiver.

Der er også noget med en ledning på CDI´en, hvis en ledning går ind og ud så kan man klippe den over ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja hvis der er sådan en lille løkke så vil jeg tro du kan klippe den over også kan den køre hurtigere.
Men start med ringen mellem de forreste remskiver.
Brugeravatar
AGMBellaejer
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. december 2011 22:50
Scootere: AGM Bella 30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af AGMBellaejer »

Ok har tjekket nærmere..... ingen "dobbeltledninger"
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan tage nogen billeder af den så kan det være jeg kan se om du kan fjerne en ledning.
Kig om der går end ledning ind i variatorskjoldet.
Brugeravatar
AGMBellaejer
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. december 2011 22:50
Scootere: AGM Bella 30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af AGMBellaejer »

Jeg har idag haft variatorskjoldet afmonteret. der var en ledningning, men den var ikke meget værd, den var nemlig allerede defekt, så man kan sige den var afmonteret.

Jeg har også haft isolaterstykket afmonteret, det havde samme diameter hullet som indsugningsporten.

Så ville jeg gerne have tjekket vakuumlåget/vakuumstemplet, men en skrue med et rustent hoved og jeg manglede lidt værktøj forhindrede mig i´at tjekke dette. Giver det noget på farten ?

Jeg kunne desværre heller ikke tjekke stykket mellem de forreste remskiver da jeg ikke lige kunne få den store skrue af, men har nu set hvordan jeg kan skrue den af ved hjælp af "fastnøgletricket"

her er et billede fra CDI - de sorte ledninger der ikke er tilsluttet var bare en ort ledning der sad der uden forbindelse i nogen ender.
Vedhæftede filer
og endnu et
og endnu et
foto1.jpg (115.07 KiB) Vist 6722 gange
Ledninger CDI
Ledninger CDI
foto.jpg (124.22 KiB) Vist 6722 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: AGM Bella

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Passer meget godt med el digrammet.
Billede
Hvis den ledning til pickupen inden ved koblingen er fjernet så skulle den da gerne kunne køre hurtigere end 25-30 km/t.
Men det bedst at fjerne den ring mellem de forreste remskiver. Kunne du ikke se om der var sådan en ring ?
Du skal bare kigge ind mellem de forreste remskiver.

Den løse sorte ledning er sikkert den som skulle gå til pickupen med koblingen under variatorskjoldet, ligesom her.
Billede

Nu sidder der ikke nogen ring her men du skal bare kigger sådan her og se om der er en løs ring.
remskiver.jpg
remskiver.jpg (255.28 KiB) Vist 6718 gange
Besvar