rem eller kobling ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

rem eller kobling ?

Ulæst indlæg af migma »

har fået sparket liv i min speedfight 2 lc og ja den kører da godt bortset fra et lille problem lige efter koldstart.......motor tager omdrejninger men der er næsten ingen trækkraft efter ca. 100m. kørsel er der et rimeligt træk.....den har kørt ca. 11500km. så rem og ruller trænger nok til udskiftning, men hvad med kobling og trykfjeder hvormange km. klare de normalt ?
den starter 2nd. gang jeg træder kickstarteren
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: rem eller kobling ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan måle rullediameter, kilerem bredde, belægningstykkelsen på koblingen og længden på koblingstrykfjederen og sammenligne med det der står i servicemanualen.
Men hvis det er længe siden du har haft den igang så kan det være den bare lige skal køre noget tid før den tager ordentlig fat hvis nu der sidder noget rust eller noget på indersiden af koblingsklokken eller hvad ved jeg. Du kunne eventuelt tage det af og slibe belægningen og indersiden af koblingsklokken med fint sandpapir og sørge for at armene som belægningen sidder på kan bevæge sig frit ud, eventuelt tage dem af og slibe akslerne.

Du kan se noget om det her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php
Jeg har ikke nogen servicemanual til din scooter.
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: rem eller kobling ?

Ulæst indlæg af migma »

servicemanual er ikke noget problem, jeg har Haynes Manual til den i elektronisk form( ca 80 mb )så hvis der er nogen der mangler den........

ang. kørselspausen.....så stoppede den forige ejer med at bruge den omkring december 2008 så det er jo et par dage siden.
rem og ruller bliver under alle omstændigheder skiftet i den nærmeste fremtid, hvad jeg så er i tvivl om er trykfjeder og kobling der aldrig er skiftet på den.

hovsa der er lige en lille ups på det link fra dig......jeg sidder ikke på localhostmaskinen men det gik alligevel......skift af rem og ruller ser jo meget let ud :D
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: rem eller kobling ?

Ulæst indlæg af 12V »

Jeg har aldrig set kobling eller fjedrene være slidte efter "kun" ~11.000 km på en lovlig maskine.

I mine øjne skal du ikke bekymre dig om det, jeg har set de dele køre meget længere uden voldsom slid.

Tror også ny rem og ruller vil gøre underværker. Check at de forskellige møtrikker er spændt som de skal.
migma
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
Scootere: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
Geografisk sted: 8543 Hornslet

Re: rem eller kobling ?

Ulæst indlæg af migma »

jeg er ikke 100% sikker på at udstødningen er lovlig :) som der er nu går den 60 efter speedometeret :D men hvor præsist er det så :roll:
standard ruller til den er 8,5gr. men overvejer 7,5gr. og remmen kevlar eller standard :?: med hensyn til pris er der jo ikke den store forskel.

må indrømmer at det er noget andet end mine gode gamle puck maxi ( når politiet var i byen ) og den dejlige tomos 3 gear (topfart ca. 100 ) jeg havde i midt 80erne
Besvar