Hvad kan det være?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af crowley »

Problemet er at elstarten ikke virker.

der har vøret problemer med CDI boksen før pga. vand, men det er i det der stik. Vi plejer bare at give den lidt WD40 og så virker det igen. Men nu vil den ikke starte.
Den har stået stille hele efterårsferien og som sagerne står, har jeg kun prøvet at give stikket til CDI boksen WD40 og tjekket at der løber benzin igennem systemet. Det med kludene var i starten også kun en midlertidig løsning indtil jeg fik et nyt låg.
Det med at putte CDI boksen oven på batteriet lyder ikke dumt, tror jeg vil prøve det!
Senest rettet af crowley 16. november 2011 16:58, rettet i alt 2 gange.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan du ikke prøve og forklare problemet helt forfra som det er nu og de ting du har prøvet.
Du kan bare rediger dit indlæg ved at trykke på REDIGER knappen.

Normalt ligger CDI boksen ude til siden på min scooter men jeg har så gjort det at jeg har lagt den oven på batteriet og stikket vendt den af.
Billede
Du kan prøve og se om du kan gøer det på din.
Jeg tror ikke det er så godt og lægge karklude derned fordi så er det nok bare fugtigt hele tiden.

Jeg tror ikke der kan trænge fugt ind i CDI boksen fordi den er total tætlukket.
Og hvis du skriver der er fint gnist så tror jeg ikke det er noget med CDI boksen at gøre.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af Fut »

Jeg har været ude for at en starter ikke virkede og det var ikke godt for låget til kickstarteren var revnet så den ikke kunne bruges. Det var så en knallert jeg ikke ville bruge ret mange penge på så jeg pillede startermotoren af for at finde fejlen. det viste sig at starteren havde sat sig fast og ikke kunne dreje rundt. En smule vold og lidt smøring senere virkede det hele fint.


HUSK at hvis i bruger WD40 til at løsne lejer el andet bevægeligt med så SKAL det smøres med olie eller noget andet ordentligt smøremiddel. WD40 og andre penetrerende produkter indeholder petroleum der kan virke smørende men vaskes væk og fordamper hvorved den smørende effekt forsvinder. ligeledes opløser det olie der ellers ville have smurt lidt.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af crowley »

Tak! Jeg tjekker starterdrevet i morgen det havde jeg slet ikke tænkt over! :lol:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har vist nævnt det sidst du spurgte om samme problem.

Men for el startern skal virke så skal batteriet være opladt, starterrelæet skal "klikke" også skal elmotoren dreje som drejer starterdrevet som har nogen tænder der bevæger sig ud og tager fat i tænderne på remskiven.

Kan du høre starterrelæet sige "klik klik" når du har tændingslåsen på ON og holder bremsen og trykker på starterknappen ?
Starterrelæet sidder vist et sted omkring sædet så lyt der.

Lav eventuelt en video hvis du har mulighed for det.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af crowley »

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Et billede hvor jeg har markeret nogle løse slanger som kunne være kilden til problemet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kan ikke se noget billede på den adresse.
Du kan eventuelt uploade billedet her i forummet.
Upload af vedhæftede filer.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af crowley »

VIGTIGT 2.jpg
Sådan, håber det virker 8-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvad kan det være?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den nederste slange er en drænslange hvor benzinen kommer ud når du løsner drænskruen når du vil tømme karburatoren for benzin.
Den øverste slange er til atmosfærisktryk.
De skal ikke være tilsluttet noget.

På min karburator sidder er en kort stykke slange som peger ned. Den peger ned så der ikke så let kan komme snavs ind.
Billede
Hvis du tager slangen af og kan puste igennem den så er den god nok.
Besvar