baotian Rocky

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Jeg har en baotian rocky, som er fra 2006 og har kørt 6000km.
den har nogle store problemer med at køre og med lyset. for det første virker kun det lange lys, det er det eneste el på hele scooteren som virker, men det største problem er at jeg lige ar købt en ny udstødning. Fordi min gamle knækkede fordi jeg stødte på en kantsten, og med den gamle udstødning virkede scooteren okay. Den gik bare ud når man lige havde tændt den. Men med den nye udstødning, kan jeg køre 30m så går den ud og det lyder som om den drukner. Og det gør den omkring 4-5 gange indtil scooteren er helt varm. og når den er varm kører den kun omkring 30km/t og har et virkeligt dårligt optræk og træk op ad bakker. mens den med den gamle udstødning kørte 55-60km/t og havde et fint optræk og træk op ad bakker.

ved ikke helt hvad der er galt, men har på fornemmelsen at det er noget med udstødningen. Skal lige siges at med den gamle udstødning kørte jeg med powerluftfilter, men med den nye udstødning kunne den ikke køre med det, så gik den bare ud og ville ikke starte. Så jeg kører med orginalt luftfilter nu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er da en 4 takt motor der er på ikke, eller er det en 2 takt ?
Hvad er det for en udstødning du havde på før og hvad har du nu ? Kan du eventuelt tage nogen billeder.

Prøvede du at køre der efter du har købt på en kantsten med den gamle udstødning. Hvordan kørte den der ligeefter ?

Angående det elektriske hvor lys ikke virker så start med at mål hvor mange volt der er på batteriet, opladt det hvis du kan, eventuelt køb et nyt hvis det gamle ikke kan holde en opladning, check sikringerne, skru fronten af scooteren og check stikket til tændingslåsen.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Jo det er en 4 takt, den før det var bare en original knæk udstødning. den jeg har nu er denne: http://www.speedline.dk/da/scooter/udst ... ta90-0400/
ja jeg kørte med den efter den var knækket, fordi at den knækkede oppe i skoen så jeg blev nødt til at køre hjem på den. og der kørte den meeeeget langsomt, men tror det var fordi at mit dæk samtidigt var fladt. og det med batteriet det er et helt nyt batteri, og den kan også godt holde en opladning. Og angående sikringer så hvad jeg ved af sidder den eneste sikring nede ved batteriet, men den ser helt fin ud. og jeg vil tjekke stikket til tændingslåsen i weekenden.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror mere at der er sket noget med motoren så den køre dårligt.
Jeg tror ikke det er udstødningen som gør at den køre dårligere... men jeg kan tage fejl.

Kan være at topstykket har fået rykket sig eller noget ved slaget.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

kan det være noget med koblingen? det er som om den gerne vil køre hurtigere, men noget stopper den. men hvad med lyset? har læst lidt og kan det være "strømregulatoren" tror jeg den hedder? :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror ikke det kan være koblingen, den tager jo "bare" fast.
Jeg tror ikke det er spændingsregulatoren men du kan let checke det.
Du måler på batteriet hvor mange volt der er. For eksempel 12,8 volt. Så starter du motoren og lader den køre med lidt hurtig tomgang ved at give lidt gas, så skal den vise cirka 14 volt.
Hvis den vise flere volt når motoren køre så virker spændingsregulatoren.
Selvom spændingsregulatoren var defekt så skulle meget af lyset stadig virke.

Prøv engang og check stelforbindelser fra battier minus til motorblok og stellet. Lav eventuelt en hjemmelavet ledning og se om det hjælper på noget.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Hvad så med det at den drukner når jeg lige har startet den, er det bare dysen der er for lille? eller er det noget mere alvorligt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du egentligt sat en anden hoveddyse i dengang du sætte powerfilter på ?

Men ja jeg tror enten det er luftfilteret eller hovedysens skyld at den drykner så hvis jeg var dig ville jeg sætte de originale dele i for at udelukke at problemet er der. Fordi luftfilter og hoveddyse skal passe sammen sådan at der kommer den korreskte blanding af luft og benzin ind i motoren.

Jeg har prøvet og tage tragten ud af luftfilterkassen på min scooter uden at sætte en større hoveddyse i også hvis jeg gav fuld gas med det samme så gik motoren ned i omdrejninger så jeg skulle give lidt gas af gangen for at komme op i hastighed.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Jeg skiftede ikke dyse da der kom powerluftfilter på. men sa jeg skulle til at køre længere, puttede jeg en større dyse i (ved ikke hvorfor jeg gjorde det) og den var ca 8numre større end den gamle.(størrelse 88) måske kan det være det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da prøve og skifte tilbage til den mindre dyse og se forskellen.
Besvar