Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er noget i min variator som er gået istykke så jeg skal have møtrikken af som holder koblingsklokken men jeg har begrænset værktøj.
Jeg har ikke en slagboremaskine.

Jeg har prøvet at stikke en stang igennem baghjulet så det ikke kan dreje rundt men så når jeg drejer med en skraldenøgle på møtrikken så køre akslen bare rundt.
Billede

Og kender i et godt variatorsæt som passer til Kymco Super 8 ?
Eventuelt kun de bagerste remskiver eller alle remskiverne.

Der er nogen der skriver om Malossi Multivar men det ser kun ud til at være de forreste remskiver om aner ikke om det passer på min scooter.
http://www.speedline.dk/da/scooter/vari ... r-m518852/

Der har altid være vibrationer fra variatoren fordi de bagerste remskiver ikke er helt lige, der har ikke betyder så meget andet end der har været vibrationer over cirka 30 km/t så ville gerne undgå og skulle købe originale kymco dele hvis jeg kan undgå det for vil gerne af med de vibrationer som jeg mener stammer derfra hvis variatoren nu er gået istykker.
Brugeravatar
wrecked
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. oktober 2011 06:17

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af wrecked »

Hej ikke en nem sag uden det rette værktøj 8-)

Men ellers kan man købe et så kaldt "koblingstool" til omkring en hundredemand på div. scooterreservedele sider :)

Anden mulighed er en oliefilter tand (sådan en fætter man bruger til biler) med den kan du holde på klokken, så du kan skrue bæstet fri ;)

Sidste og billigste mulighed DOG OGSÅ DEN DU SKAL PASSE MEST PÅ MED tager du og lægger noget i klemme mellem klokke og blok og forsigtig skurer møtrikken af.... Men tag det for guds skyld stille og roligt



//wrk
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg prøver imorgen om jeg kan købe et egnet værktøj også må jeg se om jeg overhovedet kan købe en ny variator.

Jeg har engang prøvet med en universal holder om jeg kunne holde koblingen men det kan man ikke når man står med det ene værktøj i den ene hånd og det andet værktøj i den anden. Det skal være et langt værktøj det kan nå jorden eller noget så man har begge hænder til det andet værktøj.

Eller må jeg købe en slagmaskine, gider bare ikke bruge en masse penge på det når jeg har en i forvejen... som jeg bare ikke har adgang til fordi den er langt væk.
Brugeravatar
wrecked
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. oktober 2011 06:17

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af wrecked »

Man kan få en hamrende fin el slagnøgle i Thansen til 399 kr virkeliglig et must have værktøj hvis man skal lave scooter...

Hvis du ikke bor for langt væk fra 6670 Holsted, skal du da være velkommen til at komme og låne min :)
Brugeravatar
wrecked
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. oktober 2011 06:17

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af wrecked »

vedr. remskiver i bag kan jeg kun finde komplet kobling inkl remskiver http://www.speedline.dk/da/scooter/kymc ... -remskive/


I dit link til Multivar bemærk at der står BEMÆRK: Varen er ikke til Kymco Super 8, men derimod kun til:
PGOBlack Magic, Dr. Big/T-rex, G-Max, Galaxy, Hot50/BigMax, Ligero, PMX, PMX Naked, PMX Sport, Rodoshow, Tornado, TR3 og White Magic


hvis du skal have så det passer til din så passer dennehttp://kgi.dk/product-8590-4804.php men som du selv skriver at det ku den forreste del samt tryk fjeder til kobling der medfølger
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Var oppe hos Kimergård som forhandler Kymco men han sagde det nok koster 1200-1800 kroner bare for de 2 remskiver :?
Og de havde ikke noget værktøj til det jeg kunne købe. Prøvede også nogen andre steder men de havde ikke rigtig noget. Gider ikke bruge penge på et el værktøj til det.

Tror jeg må have mig sådan en koblingsnøgle her.
http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=58511
Har godt nok sådan et el værktøj men det gider jeg bare næsten ikke tage ind for at hente også hvis jeg køber den koblingsnøgle så kan man også gøre det uden at man har strøm i nærheden plus at den er noget lettere at have med.

Så det bare hvad størrelse det skal være. Der er 2 størrelser at vælge imellem her : http://www.speedline.dk/da/scooter/kobl ... i-wb-5495/
Der er 38 og 41 mm... men hvor skal jeg måle det ?

Jeg er forresten fra sjælland men ellers tak hvis jeg kunne låne din :)
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Ellers kan det og så lade sig gøre med en polygrip tang og en fastnøgle.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af Fut »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har i prøvet med sådan en med kæde ?
Glider den ikke bare rundt ?
Fordi koblingsklokken er helt glat.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Hvordan får jeg koblingsklokkemøtrik af

Ulæst indlæg af onkelroar »

Jeg har prøvet med sådan en "oliefilter" tang. Både den med kæden og den med en metal rem.

Personligt synes jeg de er bøvlede at bruge begge 2, så det kan ikke andbefales. Men hvis jeg skulle vælge blev det den med remmen
Besvar