start promelmer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

start promelmer

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

hej jeg har fået en scooter af en ham (ældre person lidt over 40) han siger at den havde nogen start promlemer men den kan godt kør helt uden promelmer nå den så bilver varm men så kørte jeg en tur her for en times tid siden så da jeg startde den gik den ud og så da jeg kørte ca 100 m var den på vej til og gå ud (mener at den gik ned i fart) men så gav jeg lidt gas op og ned og så kom den så igen og så da jeg havde kørt lidt var den på vej ned igen så kørte jeg 20 kmt og jeg gav fuld gas men stadigvæk 20 kmt men så kom den så og så var da ikke flere promler heller ikke på vej hjem af så hvis i ved noget om hvorfor den gør det så må i godt skrive ps ham jeg købte den af sage at den har fået nyt battri på og nye banzin slanger (tror han sage banzin slanger ellers sage han barre slanger) så i må godt skrive hvis i ved hvorfor den gør det :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: start promelmer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og lave noget almindeligt service på den.
Rens luftfilter, juster ventiler, skift olie, rens/juster/skift tændrør, skift olie, rens karburator, kontroller choker.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: start promelmer

Ulæst indlæg af onkelroar »

Ja et almindeligt jævnligt service kan sparre en for en masse sure timer og penge.

Jeg laver rigtigt mange scootere hvor folk ofte kunne have sparet en del penge ved at komme jævnligt og få lavet et service.

Har F.eks lige haft en der skulle ha komplet ny variator, rem, starterdrev og noget af indmad i kaburator. Havde han overholdt serive havde det kun været nødvendigt at skifte ruller og nylonstyr.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: start promelmer

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

okay tak for alle de gode svar nu har jeg ikke forbandet maget forstand på scooter så hvordan renser man alle de der ting og hvor sidder de?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: start promelmer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan se hvordan du gør i Service menuen øverst på hjemmesiden.
For eksempel :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... filter.php
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ntiler.php
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: start promelmer

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

okay tak scootergrisen men min far kender en som måske kan gør alt det der men tror ikke det er det fordi ham jeg købte den af sage han havde prøvet næsten alt sdå han må da også havde renset alt det der :)
Besvar