Giantco G-Buddy 2010

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Værsåartig....en scooter!

Det her er min G-Buddy. Jeg har nu haft den et år hvor jeg har kørt ca. 4000km og har gennemtrevlet hver eneste vej i Nord- og Vestsjælland på de dage hvor solen havde valgt at skinne.
Billede


Lidt om hvordan jeg fik den
Den blev købt brugt for 4000kr. af en knægt som var begyndt at tjene penge og hans velmenende forældre var gået til Thansen og havde foræret ham den billigste kineserscooter de kunne finde. Selv har jeg levet et langt liv hvor jeg har ladet mig transportere med offentlige transportmidler, så jeg havde ingen mening om hvad der var godt eller dårligt. Jeg syntes bare at mine transportudgifter kunne måske nedsættes lidt.
Den havde kørt 791km og var i god stand. Sidespejlene var taget af men der er monteret igen.


Selve knallerten
Knallerten kører 30km/t og har et godt optræk som er fint til en fyr som er meget høj. Motoren er efter min mening meget stabil og der endnu ikke været rodet ved den, de mange kilometer til trods.
Om den er pæn...den har det der aggresive look med en stor halogenlygte foran, som jeg godt kan lide ,men jeg kan også godt lide retroscootere, så det bliver sikkert min næste scooter.

Jeg har ikke tænkt mig at pille ved begrænsningerne hvis jeg kan blive fri. Måske hvis jeg får råd til en anden lovlig knallert. Der er dog monteret bagageboks og så har jeg udskiftet et sidespejl.Jeg har også eksperimenteret med en tyverialarm Beeper X6R, som jeg opgav igen, da folk blev sure på mig fordi jeg åbenbart ikke havde tillid til dem. Låsene er blevet udskiftet da jeg tabte den eneste nøgle jeg havde. Den dukkede selvfølgelig op igen så nu har jeg et ekstra sæt låse.


Hvordan bliver man knallert-entusiast?
Billede


Først og fremmest ved at have en hjemmeside som den her, så man ikke er helt lost. Da jeg var i puberteten var der ikke noget der hed internet. Alle mine kammerater der havde knallert brugte meget tid på at finde ud af hvordan man gjorde det ene og det andet på deres knallerter. Selv syntes jeg det var dybt uinteressant og mine kammerater foretrak også at blive ved med at cykle rundt.

Derudover skal man kunne se det morsomme i at man aldrig mangler parkeringsplads, der er aldrig kø på cykelstien, den koster ikke noget at indregistrere, den bruger mindre benzin og ikke mindst så er det en naturoplevelse at køre ud til muh-køerne når man trænger til at stresse af. For mig er det meget vigtigt at kunne stoppe op uden problemer hvis der lige pludselig dukker en interessant gårdbutik op hvor jeg kan købe alt lige fra kartofler til wellness.

Der er nogen som synes det ikke er særlig smart at køre rundt på scooter når man er voksen. Man har garanteret fået taget kørekortet pga. druk og man kan ligeså godt montere Arla-mælkekassen inkl. et læs Harboe-pilsnere for at gøre billedet komplet.
Til det vil jeg sige at der gælder det samme som alt andet i livet. Ting er hvad man gør dem til. Hvis man pudser sin scooter og vedligeholder den er man jo med til at give det at køre på den et andet indhold end hvad folk tror.
Senest rettet af oskar33 24. februar 2015 10:37, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Mindeværdige øjeblikke 2011

Ulæst indlæg af oskar33 »

Billeder

Her har jeg udvalgt nogle billeder fra de ture jeg har taget.

Billede
Kulhuse maj 2011. Jeg snakkede lidt med fyren her om det at have scooter. Han var ligesom mig begejstret men mon ikke han er at finde i en bil om et par år


Billede
Munkholmbroen foråret 2011. Et af de smukkeste steder på Sjælland og hvor mange bikere stopper op for at indtage en flæskestegssandwich ved grillbaren ovre på den anden side


Billede
Jeg tror ikke rigtig jeg før havde været i Hørsholm. Det er jo også et smukt sted hvor der kører knapt så mange scootere

Videoer

Jeg købte på et tidspunkt et MD80 DV-minivideokamera i Netto til 100kr. Jeg havde egentlig planlagt noget mere end bare den her film men det er foreløbig hvad det er blevet til. Munkholmbroen sommer 2011. På denne lille film kan man bl.a. se nogle af de motorcyklister, som der også er mange af.

Dette er Ho Chi Minh City, Vietnam i myldretiden. Det synes da mere civiliseret i forhold til Dr. Louises Bro i København. Her er der ikke en eneste cykel. Måske koster de mere end en scooter. Det mærkelige er at trafikken glider.
Senest rettet af oskar33 24. februar 2015 10:50, rettet i alt 13 gange.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Galleri med Vespaer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Her er nogle Vespaer i stedet for de andre billeder af scooterpiger



Den tilhørende applikation findes på http://www.cooliris.com/yoursite/express/builder/
Senest rettet af oskar33 25. februar 2012 21:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Vinteren er kommet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Vinteren er kommet. Var ude at køre en lang aften/nattur 2.juledag i 10 gr. varme uden handsker på og uden at jeg var gennemstiv af kulde. Har bestilt et nyt baglygteglas hos THansen men de kan først levere i starten af det nye år, så jeg er nødt til at bruge gaffatape som sikkerhed hvis jeg insisterer på at udforske bumpede markveje.

Jeg er glad for der ikke er startproblemer. Sidste år var det 20 gr. kulde og batteriet afladede for et godt ord. (Gu ved hvor jeg har lagt 12V-transformatoren). Havde egentlig planlagt at købe et reservebatteri hos jemogfix til at have stående inde i varmen, men de har nok flere tilbage endnu.

Alt bliver smurt med WD40, da jeg ikke gider at alt ruster når foråret kommer. Måske kan jeg nøjes med malingen til udstødningen hvis jeg er heldig.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Forårets investering - en topbox fra Lidl

Ulæst indlæg af oskar33 »

Denne topbox er købt i Lidl og monteret på dytten. Den forrige har nu i mange måneder haft gaffatape på siderne fordi hængslerne blev beskadiget efter jeg kolliderede med en bom på en cykelsti.

Den kostede kun kr. 300 og er på 32l. Den kan tages med ind og der kan vist lige ligge et par pizzaer. Jeg var også lige ved at købe en skivebremselås til 70 kr.

Billede

Her er et link til Lidls tyske hjemmeside
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Sø kan vi ligeså godt tage en Lidl reklame

Ulæst indlæg af oskar33 »

Senest rettet af oskar33 17. februar 2013 10:35, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Was is das. Gluck mall eingang :yikes: Lidl deutshland hast also diese super coole rollers ab handlen : http://www.lidl.de/de/Mofas-Motorroller-Quads
Koster fra 849.00 EUR = 6,317.38 DKK for en scooter. Shise
Jeg har desværre allergi overfor Lidl og Aldi.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

scootergrisen skrev:Was is das. Gluck mall eingang :yikes: Lidl deutshland hast also diese super coole rollers ab handlen : http://www.lidl.de/de/Mofas-Motorroller-Quads
Koster fra 849.00 EUR = 6,317.38 DKK for en scooter. Shise
Jeg har desværre allergi overfor Lidl og Aldi.
Ja, ich möchte sehr viel ein REX Monaco 50 Urban Roller mit Scheibenbremsen probieren. Es ist viellecht beBer zusammengehalten mit dem Moped aus Heim und Fichs.
Er det nogen vi kender fra vores omfattende Kina-galleri.

Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var tider dengang man spillede tennis i sandaler.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Sommeren 2012 - en blandet fornøjelse

Ulæst indlæg af oskar33 »

Billede

Her er jeg igen taget op til Kulhuse for at prøve mit nye kamera.
Den beskidte gummimåtte er blevet udskiftet, da dupperne (hængslerne) falder af når man har haft måtten af scooteren for mange gange. Kan godt mærke jeg ikke er så nysgerrig mere.
Til gengæld er det rart have så mange km i benene at man køre hjem om natten fra København i halvfuld tilstand uden at fare vild, da jeg har fundet en vej hvor jeg kun skal dreje fem gange og ikke passerer nogen hovedveje.
Senest rettet af oskar33 28. december 2012 10:50, rettet i alt 2 gange.
Besvar