Giantco G-Buddy 2010

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Superbilledet fra Kagerup

Ulæst indlæg af oskar33 »

Billede

Her ser man hvordan et godt billede ser ud, men også lidt hvorfor det er fedt køre "langsomt", da man bedre når at fornemme dybden i landskabet.
Senest rettet af oskar33 24. februar 2015 10:52, rettet i alt 3 gange.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fine billeder og de er også flot samt samme i et billede. Og du har fået nye kamera.
Er det seriøst du ligger og køre halvfuld ? Det jo ikke så godt hvis du gør det.
Man skal jo ikke dreje særlig meget forkert før det kan blive farligt.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

scootergrisen skrev:Fine billeder og de er også flot samt samme i et billede. Og du har fået nye kamera.
Er det seriøst du ligger og køre halvfuld ? Det jo ikke så godt hvis du gør det.
Man skal jo ikke dreje særlig meget forkert før det kan blive farligt.
Nej sandheden er jo nok at med de små mængder jeg indtager under en glad aften i byen, så ville jeg nok klare en promilletest...men tak for den venlige omsorg. Der findes også yngre mennesker til stede her som sikkert ville tro at sprut og scooter er OK. DET ER DET IKKE!! Men det hører selvfølgelig med til at være ung at begå dumheder - men tag hellere og gør noget andet småkriminelt.

Jeg synes det er fint at lave en collage hvis man gerne ville vise indtryk fra samme dag eller sted. De her er lavet med http://www.pixlr.com/express .
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis jeg drikker lidt med alkohol så kan jeg da mærke at jeg bliver langsom til at reagere.
Og nu er jeg ikke så hurtig i forvejen :?
Det bare ærgeligt hvis man køre galt, lad os bare sige man kørte lidt mere dårligere end normalt også kom der lige en bil og kørte ind i en selvom det måske var bilistens skyld primært så ville man sikkert ønske man ikke havde drukket så man var hurtigere til at reagere.
Der jo mange folk der kører af lort selvom de ikke har drukket.
Håber jeg kan fange nogen af dem med mit kamera på et tidspunkt.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Om lidt står speedometeret på 10000 km. Al julemad er blevet indkøbt på scooteren og det er faktisk en god ting når man skal forcere downtown Frederikssund. Desværre har vejret ikke været til de lange ture.

Sidste uge holdt speedometeret helt op med at køre - havde der været små nisser på spil. Nå men nettet var meget godt til at berolige mig med at den mest almindelige fejl var at kablet var røget af skruen...og ganske rigtigt, Er der nogensinde nogen som har prøvet at køre uden speedometer? Det føles mærkeligt.

Jeg undrer mig stadig over at der er så mange Giantco Sprint der ikke gider at starte når vi når vinteren. Det er da den samme indmad som på en G-buddy eller hvad. I hvert fald får man kylet en masse Sprint'er i hovedet hver uge på Den Blå Avis men G-buddyen holder nyprisen på 5000 meget godt. Som regel ikke under 4000,- m.m. der er et eller andet i vejen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mit speedometerkabel har ikke virket i noget tid fordi wiren er kækket indeni også tog jeg kablet helt af scooteren for lidt tid siden. Jeg syntes det er bedre uden fordi hjulet kan dreje frit rundt uden modstanden fra wiren også er det lettere at komme ind bag indtrumentpanelet og lettere at dreje styret.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

scootergrisen skrev:Mit speedometerkabel har ikke virket i noget tid fordi wiren er kækket indeni også tog jeg kablet helt af scooteren for lidt tid siden. Jeg syntes det er bedre uden fordi hjulet kan dreje frit rundt uden modstanden fra wiren også er det lettere at komme ind bag indtrumentpanelet og lettere at dreje styret.
Det er jo et glimrende måleredskab til hvis der er noget mere seriøst galt med motoren. Hvis scooteren f.eks. kun gider at forcere en bestemt bakke med 20 km/t så kan man godt starte hele repertoiret af servicehandlinger. Nå men det er vel et eller andet med at man ikke længere har brug for km-tælleren når man har nået 100.000km, m.m. man kan dokumentere al vedligeholdelse.

Nå men har lige kørt en god tur på 26km. Som sædvanlig kører scooteren omkring 36km/t når det er koldt. Ifølge dig selv er det fordi, at benzin/luft-blandingen er federe. Det er sjovere at nyde alt julepynten på landsbyhusene fra en scooter.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Var på første lange forårstur i forgårs. Det var skønt og jeg skal have en god tur omkring de 80km inden jeg er tilfreds. Endnu er der ingen forårstegn i naturen. Det skal nok komme inden længe.
Da jeg havde kørt ca. 20 km begyndte speedometeret at blafre og 10 km senere var speedometeret dødt. Jeg er 90% sikker på at det skyldes et knækket speedometer kabel. Jeg håber ikke at jeg skal til at sidde og demontere speedometeret - jeg kan prøve boremaskine-testen til at starte med for at sikre mig at det ikke fejler noget. Det er mange ting med det elektriske system som skal udskiftes: pærer. De koster ingen penge og jeg skal fortsat mindst have en forpære og en bagpære med mig i bagageboksen. Den er ikke sjov at være foruden når man har hang til de danske biveje ved nattetide.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af --- »

oskar33 skrev: Da jeg havde kørt ca. 20 km begyndte speedometeret at blafre og 10 km senere var speedometeret dødt. Jeg er 90% sikker på at det skyldes et knækket speedometer kabel. Jeg håber ikke at jeg skal til at sidde og demontere speedometeret
Det kan også være selve speedometerdrevet. Især hvis speedometernålen bare fiser op og ned når man kører. Det har jeg oplevet på E-Buddyen.

Tip. Du behøver ikke splitte det hele ad hvis det nu er kablet er knækket. Du skruer bare omløberen af nede ved hjulet, og dasker kablet hvis det inderste kabel ikke vil ud. Men hvis du får det ud, tager du bare indmaden fra det nye kabel og skubber baglæns op til speedometeret, og drejer lidt indtil det plopper i hak. :)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Og det vover du at skrive nu - nu hvor har været hos pusheren (Thansen ).

Jeg undersøgte lige kablet kort inden jeg tog af sted og synes at jeg var i stand til at trække det inderste kabel temmelig langt op, så der var ingen tvivl i mit sind...hen og købe et nyt... 149 dask.

Skal have monteret det i morgen.
Planlægger tur til Bornholm i april eller maj før skolernes sommerferie. Kører til Køge og tager over med Natekspressen og kører rundt og ryger nogle sild og prøver noget kunsthåndværk.
Besvar