Giantco G-Buddy 2010

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Efter nøjagtig 5000 km sidste service døde min knallert i november måned. Jeg har haft travlt med studierne men har tænkt mig at lave scooter mens jeg læser til eksamen i januar. Jeg er næsten sikker på at én eller anden vandal har hældt noget i tanken så brændstof skal checkes, karburator skal renses, CDI skal checkes, tændrør måske skiftes og så skal jeg finde et aflåset sted med videoovervågning.
Problemet er jo at det er vinter....og med mindre man ifører termodragt og står ja så har de fleste vel stillet scooteren til vinterpause og tager rundt med rejsekortet i stedet.
Jeg er stadig ikke kommet mig over de 3600 som Thansen flåede mig for så om ikke andet så køber jeg en ny motor til 2.999 og monterer den selv.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af Jps »

Vi er stadig nogle der kører året rundt. Det kræver bare en ordentlig påklædning her i vintertiden. :)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja ... jeg har da også kørt hele året rundt. Min tommelfingerregel hedder bare at hvis det er under otte grader så skal der være en god gedigen varmestue i den anden ende. Jeg har væltet nogle gange når der var is, men i disse situationer opdager man hvorfor scootere er geniale - man får ikke noget motor ned over sig hvis hjulet skrider ud.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

tilbud.jpg
Dette her er den endelige dødsdom over mit køretøj. Thansen ønsker åbenbart ikke længere at udføre reparationer af køretøjer, som har kørt et vist antal km, da de hellere ønsker at sælge nye køretøjer til de folk som de ved kører på scootere.

Af sjove ting ...
  • mekanikeren synes åbenbart jeg skulle have vinterdæk på mit forhjul alene
  • bremserne virkede udmærket
  • min ventil skulle også skiftes, der var kommet ventilhætte på (en morsomhed)
  • derudover skulle jeg have nyt topstykke og ny cylinder som jeg plejer
  • styrlejerne som havde det udmærket skulle mekanikeren åbenbart bruge 1½ time på at skifte
  • jeg skulle betale 337 kroner for noget som vel mildt sagt må kaldes en tidlig aprilsnar og jeg fik at vide at pengene blev refunderet hvis jeg købte et nyt køretøj
Da jeg hentede mit uhåndterede køretøj betalte jeg de 337 kr. Jeg havde faktisk været ude og prøvekøre et af deres køretøjer og på den måde vist interesse for et nykøb. Men hvem gider at købe nogetsomhelst hos folk som hævder at de reparerer CPI-Giantco-Keeway-VGA. Lige nu kan jeg gå i den Blå avis og finde et hav af Giantco-scootere som på trods af at de er købt 2010 har ufattelig få kilometre.

Sandheden er vel meget simpel og ligetil - Giantco var en dårlig forretning fordi at delene var nemme at skaffe fra reservedelskonkurrenter og at kvaliteten var al for god til en forretningsmodel som krævede/kræver regelmæssige eftersyn af Thansen som gør en fremmed overfor scooteren og hvordan den fungerer. Eftersom det er slået fejl med at hverve nye kunder så må de eksisterende kunder stå for nykøbene af køretøjer men det er som hunden som spiser sin egen hale hvis Thansen også bestemmer hvornår at køretøjet ikke længere kan repareres. Jeg vil anbefale firmaet at holde sig til at sælge ting som de kan tjene penge på og ikke score profitten på tilsalg.

Det kunne være sjov at få en til at se på køretøjet. Jeg har ikke kørt hele vinteren og ja.. den døde vist på en bakketop. Jeg kunne egentlig godt tænke mig et nyt køretøj og har såmænd også skaffet pengene. Men hvem ønsker et så ringe produkt. Jeg kunne godt tænke mig nogle gode historier da det er rimeligt mange gysser jeg har forsynet nærværende firma med.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På en måde er det jo tilfredsstillede at se folk der sælger dårlig kvalitet at de selv bliver trætte af og have med det at gøre.
Det må man da blive træt af i længden.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det mest tragikomiske er at jeg faktisk kendte ham som havde efterset dytten. Ja faktisk bor jeg i samme ejendom som ham. De mærkelige ting som har været i vejen med den er ikke sket på vejen...men jeg kan ikke bevise nogetsomhelst.

I virkeligheden kunne min historie godt være en beskrivelse, som ham gutten med Exploraen kom med.

Jeg kunne tænke mig at købe et nyt køretøj men hele Explora-håndteringen er ikke god. Køberen skulle da have et nyt køretøj på stedet hvis det var et mandagseksemplar i stedet for at lade sig rode ind i thansens kringelkroge og så ende op med en Digita som er en anden type scooter. Som sagt så bunder det her i en benhård forretningsmodel som ikke har en skid med godt købmandsskab at gøre, men der er vel mange munde der skal mættes i firmaet.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af balle »

Undskyld, forstår jeg det ret, at det kun er et tilbud? Men alligevel en tidlig aprilsnar vil jeg også mene.

Venligst Erik.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja. Det glæder mig at du kan se det og selv har jeg svært ved at håndtere firmaet hvor varene er i topkvalitet men hvor servicen er bedrøvelig uacceptabel. Jeg kan evt. forespørge om man kan købe en aprilsnar til en ven for 337kr. der er lige så kvalificeret.

På den baggrund ville jeg nok skippe alt som havde med salg af køretøjer og service at gøre og bare holde mig primært til varer hvor det var nemmere at bestemme kvaliteten af produktet. De mange historier vil hele tiden fungere som en boomerang på resten af firmaet og vil nok heller ikke skabe nye kunder.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Har valgt at slutte foreløbig fred med Thansen og har en købt en Versus 4t LC .

Nu trækker det lidt for hårdt i udlængslen og jeg er blevet lidt træt af at stå op i bussen, så hvis der findes nogle gode råd til "Hvordan man bliver gode venner med Thansen igen uden at blive flået" modtages de gerne.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Giantco G-Buddy 2010

Ulæst indlæg af oskar33 »

Herved slutter denne tråd definitivt. I dag kom Kim og hentede min elskede dyt Sådan en forholdsvis pålidelig kinøjserdyt burde alle have i garagen. Vender frygtelig tilbage når jeg har taget et par billeder af den væskekølede drøm.
Besvar