giantco Sprint HJÆLP

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
julien
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. august 2011 18:29
Scootere: giantco sprint

giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af julien »

Hej derude - Jeg har købt en Giantco sprint, og der er da ikke andet end problemer :p - den er fra 2007 og har kørt ca 3900 km.
Den kan starte, men kan ikke komme op på mere end 10 km i timen? hvad skal jeg gøre ?

Vi har skiftet luftfilter - tændrør - tjekket og renset det meste. Vi har fjernet alarmen?

mvh Julie
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej

Gad vide om man kan få en bøde for at køre 10 km/t.

Nå men du kunne prøve at undersøge variatoren.
Måske skal rullerne og kileremmen skiftes.

Det kunne også være ventilerne som skal justeres måske.

Eller karburatoren som skal renses.

Jeg ville i hvert fald starte med at undersøge de 3 ting hvis jeg var dig.

Hvis det er en du har købt brugt så prøv og du kan snakke med den tidligere ejer. Måske den tidligere ejer har en ide om hvad det kan være.
Brugeravatar
julien
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. august 2011 18:29
Scootere: giantco sprint

Re: giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af julien »

karburatoren har vi renset - ventilerne er justeret - Kileremmen er rigtig fin... det er noget mystisk noget... Tidligere ejer blev sur da jeg skrev at den gik i udu efter vi fik den hjem :/
Brugeravatar
julien
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. august 2011 18:29
Scootere: giantco sprint

Re: giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af julien »

Har du et link til det med varioatoren? - Nu gider den slet ikke tage omdrejninger mere ;)
Brugeravatar
julien
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. august 2011 18:29
Scootere: giantco sprint

Re: giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af julien »

rullerne har vi forresten skiftet...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan se noget om variatoren her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php

Men hvis motoren ikke vil tage omdrejninger når du drejer på gashåndtaget så er det nok ikke noget med variatoren.
Men hvis nu motoren tager omdrejder men scooteren ikke køre nogen vejen så kunne det godt være variatoren eller koblingen.

Hvad har du indstillet ventilerne til ?

Hvordan er kompressionen ?
Hvis du du drejet nøglen til OFF så den ikke kan starte og træder på kickstarten langsomt kan du så mærke at der ligesom er forskel i det du træder langsomt ?
Nogen gange skal det være let og nogen gange lidt svært.
Prøv og gør det med hånden og se hvor let du har ved at bruge kickstarteren med hånden.

Du kunne prøve og lave en hjemmelavet stelforbindelses ledning fra batteri (-) minus også til motorblokken kan du skrue den fast under en skrue også også en ledning til stellet under en skrue. Slip eventuelt med lidt sandpapir så der er god forbindelse.
Prøv og se om det hjælper.

Ellers prøv og skru tændrøret ud sæt det tilbage i hætten og læg det på motorblokken og brug el starteren og se om der er en gnist eller om den måske er meget svag.

Du kan også prøve og læse på fejlfindingssiden : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... inding.php
Brugeravatar
julien
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. august 2011 18:29
Scootere: giantco sprint

Re: giantco Sprint HJÆLP

Ulæst indlæg af julien »

Tusind tak fordi du tager dig tid til at komme med hjælp ;) - Nu har vi forhørt os ved mekaniker, og han mener at det sandsynligvis er noget med ledningsnettet - Så nu må vi prøve med sådan en dimmer til at teste det med :)
Besvar