Hvilken scooter ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til forummet.

Jeg har en Kymco Super 8 den minder en del om Kymco Agility og det længste jeg har kørt på den er 46 km/l hvis jeg køre så stille og roligt som jeg kan (30 km/t). Nu hvor den er blevet lidt brugt (2 år gammel) så køre den højst 40 km/l.
Men hvis den skal køre 60 km/t så køre den jo nok en del kortere på literen.

Men jeg tror du skal revurdere din maksimale indkøbspris fordi du får nok ikke nogen god scooter der bare fungere til højst 4500,- kroner.

Mine kommentar :
-Aprilla SR50 Purejet - Den er blandt de dyreste scootere så tvivler på du kan få en til den pris du vil give.
-Kinroad Windbell (4T kina fra 2006) - billig/dårlig kinesisk kvalitet. Måske ok.
-Giantco sprint 50cc! - billig/dårlig kinesisk kvalitet. Måske ok.
-Giantco Stealth - billig/dårlig kinesisk kvalitet Måske ok.
-KYMCO AGILITY - Den er vel ok.

Nu ved jeg ikke præcist hvad ham fra T Hansen sagde om hvilken model men det kan da måske godt være at deres 2 takt scootere kun køre 15-20 km/l når de er begrænset. Men deres 4 takt skulle da gerne køre længere og hvis man så fjerner begrænsningen i variatoren så køre de endnu længere på literen.

Jeg ville sige du skulle købe en Kymco Agility hvis du skulle vælge mellem nogen af dem du skriver.
Ellers en Giantco 4 takt.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Ellers skal du have sådan en Hooper one. den render 60 km/t iflg speedometeret. Og kører ca 50 km på literen.
Brugeravatar
thomsen95
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. oktober 2010 18:26
Scootere: Piaggio NRG Mc3

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af thomsen95 »

Jeg vil sige Aprilla SR50 Purejet! Det er kvalitet, så hellere spare lidt sammen og få noget der holder. Det t-hansen har altså ikke de bedste rygter!
Og den Aprilla kan man få til at køre rigtig hurtigt, uden at gøre meget ved den!
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af MJENSEN »

thomsen95 skrev:Jeg vil sige Aprilla SR50 Purejet! Det er kvalitet, så hellere spare lidt sammen og få noget der holder. Det t-hansen har altså ikke de bedste rygter!
Og den Aprilla kan man få til at køre rigtig hurtigt, uden at gøre meget ved den!
Ja en Hooper one er da heller ikke en tsvansen scooter eller thansen for den sags skyld.

De kører faktisk mega godt selvom jeg kun har haft et problem med min at den ikke ville tage gas. Men det fik jeg lavet gratis på autoriseret værksted. Men efter det har der aldrig været noget med den. Den starter hver dag på elstart uden probs.
Brugeravatar
Snakewoman
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. august 2011 10:12
Scootere: Giantco Sprint Sport 45
Giantco G-Buddy 30
Giantco Spartan 30
Geografisk sted: Uhe mellem Billund og Give

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af Snakewoman »

Velkommen.

jeg har en Giantco Sprint 45'er. Den kan varmt anbefales da den kører langt på literen 30-40 km/l. Ved ikke lige hvor I er fra, men den er til salg.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af onkelroar »

Som nævnt er Giantco Srint værd at overveje.

Personligt synes jeg det er gode billige scoootere.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af Fut »

Man får hvad man betaler for. og det gælder også her.
Det er klart at man for en bedre og mere driftsikker scooter hvis man køber en mærkevare som Aprilla, specielt som brugt. En kineser er lavet af underbetalte kulier der kun tænker på deres næste skål ris mens Aprilla har deres renomme at tænke på.
Jeg kører selv på en Peugeot speedfigt2 i øjeblikket. den havde stået ude i flere år uden at blive brugt men den kører upåklageligt hver dag. Den er dog ikke noget at råbe hurra for med hensyn til økonomi.19 km/l, men så løber den også 75 som en mis. Jeg holder den dog som regel på under 60 undtaget når jeg kører i tæt trafik på landevej hvor det er noget mere farligt at smøle.
Med hensyn til kineserne har jeg ladet mig fortælle at der kun er en producent der har købt patentet fra Honda. De øvrige er bare billige kloner lavet af dårlige materialer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af Jps »

Fut skrev:Man får hvad man betaler for. og det gælder også her.
Det er klart at man for en bedre og mere driftsikker scooter hvis man køber en mærkevare som Aprilla, specielt som brugt. En kineser er lavet af underbetalte kulier der kun tænker på deres næste skål ris mens Aprilla har deres renomme at tænke på.
Jeg kører selv på en Peugeot speedfigt2 i øjeblikket. den havde stået ude i flere år uden at blive brugt men den kører upåklageligt hver dag. Den er dog ikke noget at råbe hurra for med hensyn til økonomi.19 km/l, men så løber den også 75 som en mis. Jeg holder den dog som regel på under 60 undtaget når jeg kører i tæt trafik på landevej hvor det er noget mere farligt at smøle.
Med hensyn til kineserne har jeg ladet mig fortælle at der kun er en producent der har købt patentet fra Honda. De øvrige er bare billige kloner lavet af dårlige materialer.
Bare en lille oplysning.Den nye Peugeot Speedfight 3, er en kineser ;).
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Hvilken scooter ?

Ulæst indlæg af Fut »

Hvis Peugeot er begyndt at få fabrikeret i Kina så håber jeg de har sat prisen derefter.
Jeg har godt lagt mærke til at der er en ændring i motorkonstruktionen. Cylinderen peger fremad og ikke let bagud. (jeg har set på udstødsrør)
Besvar