VGA Explora og Thansen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Philip
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. maj 2024 14:55
Køretøjer: VGA Explora 45 4-takts 1 cylinder,
blæserkølet, 2 ventiler 49 cc

VGA Explora og Thansen

Ulæst indlæg af Philip »

Der er mange der synes det er en skod Scooter men den er rigtig god
og vellkørende hvis bare du holder den langt væk fra Thansen.

Så det er virkelig synd at der ikke er andre firmaer der vil importere
sælge og servicere denne udmærkede Scooter.

Herunder kan læses min sidste oplevelse hos Thansen der formåede at
forringe en udmærket velkørende 8 år gammel VGA Scooter:

Havde min ca 8 år gamle udmærket kørende VGA Explora til eftersyn hvor der skulle skiftes olie og stort
eftersyn lige efter bogens anvisninger samt nyt dæk og batteri samt nye kabler.
Skulle afleveres kl 1100 men kom med den kl 0900 da jeg skulle noget andet i løbet af dagen og arbejdet
skulle kun vare ca 1-1½ time.
Men kl 1400 da jeg ringede for at høre hvordan det går med min Scooter virkede de meget uforstående.
Faktisk tror jeg at de bare har stillet Scooteren ud bag ved uden at sætte en afleveringsseddel feks 1100
så mekanikeren var klar over at den var booket til kl 1100 selv om den var afleveret kl 0900 og det kræves
der jo ikke megen iq til at finde ud af men det er klart noget der overstiger deres evner hos Brøndby afdelingen.
Hentede den næste dag og konstaterede at der ikke var skiftet kabler og at det serviceeftersyn mekanikeren
foretog slet ikke eksisterede nogen steder i VGA service bogen og sagde selvfølgelig til ekspedienten at de var
idi0ter.
Fik nogle dage efter et tilbud om påsætning af nye kabler for 1200 kr alt incl hvorved det jo vil være en
fin forretning for thansen først at undlade at udføre det bookede og få den ind igen og tjene penge på noget der
for en mekaniker med det rette værktøj nemt kunne ordnes for ikke at tale om at hvis eftersynet var fulgt efter
bogen ville han jo i første omgang jo have haft fat i kablerne.
Og det skal lige nævnes at der på fakturaen ikke var anført pris på ny olie eller arbejds timer mv så enhver kan
jo regne ud at min Scooter blev fundet i sidste øjeblik bagved lige inden mekanikeren var på vej ud af døren.
Så mit klare råd er:
HOLD JER LANGT VÆK FRA THANSEN DE SNYDER OG BEDRAGER.
Og det er ikke en tom påstand men fakta eftersom det jeg skriftligt bad dem om
fraviger i høj grad fra det iflg faktura udførte arbejde.

Reservedele til Vga Explora kan nemt fåes andre steder til VGA Exlora mv
https://speedline.dk/vga
Besvar