Langsom kørsel og dårligt træk ved kulde

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
samsonwilliams
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. april 2024 04:19

Langsom kørsel og dårligt træk ved kulde

Ulæst indlæg af samsonwilliams »

Har et problem med min scooter den kører meget langsomt ca 20 km/t og trækker meget dårligt ca 15 min når den er kold , hvorefter den så kører normalt , tænker det kan være aut choker , men undrer mig den skal kører hele 15 min før den kører normalt, er der nogen der har set det problem på forhånd tak.
Brugeravatar
Rimax
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 24
Tilmeldt: 17. oktober 2014 19:07
Scootere: VGA Firefox
Geografisk sted: Mern

Re: Langsom kørsel og dårligt træk ved kulde

Ulæst indlæg af Rimax »

Havde det samme problem med min Stalker, skiftede choker og så kørte den fint igen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Langsom kørsel og dårligt træk ved kulde

Ulæst indlæg af Landbo »

samsonwilliams skrev: 22. april 2024 04:22 Har et problem med min scooter den kører meget langsomt ca 20 km/t og trækker meget dårligt ca 15 min når den er kold , hvorefter den så kører normalt , tænker det kan være aut choker , men undrer mig den skal kører hele 15 min før den kører normalt, er der nogen der har set det problem på forhånd tak.
Det kan meget vel skyldes en dårlig choker som Rimax nævner, dog ville jeg personligt lige tjekke om der ikke er en dårlig forbindelse i et stik (ir) eller ledningen er blevet klemt så der bliver en større modstand i chokerkredsløbet og dermed bliver chokerens opvarmningstid længere.

Hilsen Leif.
Besvar