Pgo tr3-50 2019

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Majbritt
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. marts 2024 22:25
Scootere: Pgo triske3 3 hjulet

Pgo tr3-50 2019

Ulæst indlæg af Majbritt »

Godmorg.

Jeg har en pgo tr3-50 3-hjulet sccoter som jeg købte for 1,5 mdr siden ca. Igår da jeg skulle hjem fra arbejde løb jeg tør for benzin. Jeg kom 95 blyfri (E10) på. Hvad sker der hvis jeg blander det med 95 benzin hvor der er olie i (Også E10)??? Ham jeg købte den af sagde at jeg skulle bruge E5, men den stander jeg bruger har det ikke. Gør det noget????

Mvh
Majbritt
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Pgo tr3-50 2019

Ulæst indlæg af Landbo »

Majbritt skrev: 25. marts 2024 06:27 Godmorg.

Jeg har en pgo tr3-50 3-hjulet sccoter som jeg købte for 1,5 mdr siden ca. Igår da jeg skulle hjem fra arbejde løb jeg tør for benzin. Jeg kom 95 blyfri (E10) på. Hvad sker der hvis jeg blander det med 95 benzin hvor der er olie i (Også E10)??? Ham jeg købte den af sagde at jeg skulle bruge E5, men den stander jeg bruger har det ikke. Gør det noget????

Mvh
Majbritt
Der burde ikke kunne ske noget ved du køre på E10 benzin (92 eller 95 oktan). Men vil du gå med både livrem og seler og samtidig have redningsflåde med skal du naturligvis tanke det dyre E5 (100 oktan) benzin til over en krone mere af literen. Der sker ikke noget ved du blander de to typer benzin i flæng. Jeg er faktisk også ret sikker på din PGO fint kan køre på 92 oktan benzin. Alle de detaljer burde du kunne læse dig frem til i betjenings-vildledningen til din PGO.

Forhåbentlig blander motoren selv totakts olie i benzinen fra tanken der sidder lige hvor trinbrættet slutter eller foran motoren ? Den skal du huske at fylde op inden indikatoren for tom olietank begynder at lyse. Løber tanken tom scorer du dig lynhurtigt en større regning for udskiftning af stempel og cylinder.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Pgo tr3-50 2019

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Majbritt skrev: 25. marts 2024 06:27 Godmorg.

Jeg har en pgo tr3-50 3-hjulet sccoter som jeg købte for 1,5 mdr siden ca. Igår da jeg skulle hjem fra arbejde løb jeg tør for benzin. Jeg kom 95 blyfri (E10) på. Hvad sker der hvis jeg blander det med 95 benzin hvor der er olie i (Også E10)??? Ham jeg købte den af sagde at jeg skulle bruge E5, men den stander jeg bruger har det ikke. Gør det noget????

Mvh
Majbritt
Det er nok fint nok. Bare gør det uden at tænke så meget over det.

Så det er ikke nødvendigt selv at blande olie i benzinen men der sker nok ikke noget dårligt ved det. Specielt hvis det kun er én gang. Bare unødvendigt.

Der skulle være olietank under låget i bunden af sædeboksen på den model.
Det vil sige du putter benzin i benzintanken og olie i olietanken.
Og så blander motoren det selv.

Hvis du ikke kan få fat i andet end E10 så er det jo bare at bruge det.
Hvis du oplever problemer med det kan du tage det til den tid.
Det skulle muligvis være sådan noget med at pakninger/benzinslanger/gummiringe ikke kan tåle det højere indhold af ethanol.
Det vil vel så være benzinhanve/benzinslange/karburator der kunne opstå problemer med med tiden.
Men jeg synes aldrig der er nogen der skriver om at de har problemer med det.
Hvis ikke der står at den kan bruge E10 er det måske bare fordi det ikke fandtes dengang køretøjet blev lavet.
Besvar