vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
krammemanden
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 9. november 2023 20:52
Scootere: baotian BT49QT-9 fra 2019

vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af krammemanden »

skal have gang i denne VGA (knægten har fået af mor, som har fået den "koster næsten gratis") men der er nogle ting som jeg ikke kan se åbenlyst...
når jeg kigger ned i motoren, er der to slanger til/fra karburatoren, den med RØD er benzin fra tanken(byt til nyt)... men den gule kommer ud fra karburatoren, men det ser ikke ud til at der er en modpart den passer på.
slangen markeret med grønt, er knækket, og den har man så bare strippet sammen, men tænker at den skulle side et sted oprindeligt

den bliver rengjort, og nusset om, hvis/når jeg har fået den til at køre...
tidligere ejer, siger den kunne ikke starte efter en veninde havde lånt den, da han ikke er teknisk begavet, kørte han den til Thansen som tilbød at bytte motoren til en ny. selvfølgelig kan de have ret, men min tillid til Thansen er ikke ret stor...
har tjekket med kickstarteren at motoren kan dreje rundt fint, men ikke forsøgt at starte den endnu
Vedhæftede filer
20240302_vga-motor streg.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved det ikke men vis gerne flere billeder så man kan se studserne på karburatoren og enden af den knækkede slange og enden af den slange på karburatoren som ikke er til benzin.
Hvis den knækkede slange ender med en prop kan du sikkert fjerne slanghalvdelen fra luftfilterkanalen og klippe lidt af enden af den slangen med prop og så sætte den på. Så du ender med en slange der er halv så lang som oprindeligt.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af Landbo »

Du er ikke nærig med de gule streger! Men den slange der går ind i den tykke slange mellem luftfilter og karburator skal tilsluttes sumpen på motoren. Det skulle ikke undre mig den anden slange der er stripset til samme slange netop kommer fra sumpen. Jeg undres dog over man i Kinaland har påsat en slange der er alt for lang men man kan heldigvis stadig blive overrasket. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
krammemanden
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 9. november 2023 20:52
Scootere: baotian BT49QT-9 fra 2019

Re: vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af krammemanden »

Landbo skrev: 2. marts 2024 18:28 Du er ikke nærig med de gule streger! Men den slange der går ind i den tykke slange mellem luftfilter og karburator skal tilsluttes sumpen på motoren. Det skulle ikke undre mig den anden slange der er stripset til samme slange netop kommer fra sumpen. Jeg undres dog over man i Kinaland har påsat en slange der er alt for lang men man kan heldigvis stadig blive overrasket. :mrgreen:

Hilsen Leif.
hellere gule streger end narrestreger... i øvrigt skulle den store gule ring, gerne være grøn(-ish)
tænkte godt det samme, på min MC (oldtidsfund) går der nemlig en slange fra ventildækslet til luftfilter.

kigger nærmere søndag når der er lys i værkstedet... (haven)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af Landbo »

krammemanden skrev: 2. marts 2024 22:51
Landbo skrev: 2. marts 2024 18:28 Du er ikke nærig med de gule streger! Men den slange der går ind i den tykke slange mellem luftfilter og karburator skal tilsluttes sumpen på motoren. Det skulle ikke undre mig den anden slange der er stripset til samme slange netop kommer fra sumpen. Jeg undres dog over man i Kinaland har påsat en slange der er alt for lang men man kan heldigvis stadig blive overrasket. :mrgreen:

Hilsen Leif.
hellere gule streger end narrestreger... i øvrigt skulle den store gule ring, gerne være grøn(-ish)
tænkte godt det samme, på min MC (oldtidsfund) går der nemlig en slange fra ventildækslet til luftfilter.

kigger nærmere søndag når der er lys i værkstedet... (haven)
Tror sgi så min computer er farveblind. :lol:

Ja tilslutning oppe nær ventildækslet kunne være et godt bud omend det ser ud til enden af slangen så er kommet på afveje.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
krammemanden
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 9. november 2023 20:52
Scootere: baotian BT49QT-9 fra 2019

Re: vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af krammemanden »

skilte skidtet ad, og den lille slange markeret med gult, sidder fast i en studs på svømmerhuset, så det må være til at tømme svømmerhuset på karburatoren.
den knækkede slange skal ikke sidde på ventildækslet, da der allerede sidder en komplet slange der, men der sidder en skrue i udstødningen (den er rusten og skal udskiftes hen ad vejen), præcis der hvor der kunne sidde en friskluft enhed, som sikkert er knækket af, og så har man sikkert bukket slangen og strippet den, og derefter er den knækket...

når det bliver tørvejr, så får den nyt olie, nye benzinslanger, og friskladet batteri - så må vi se :think:

takker for gode ideer og hjælp :thumbup: men slet ikke sikkert jeg er færdig med at spørge...
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: vga explora 4t Euro2, slanger i motorrum

Ulæst indlæg af Landbo »

krammemanden skrev: 3. marts 2024 13:38 skilte skidtet ad, og den lille slange markeret med gult, sidder fast i en studs på svømmerhuset, så det må være til at tømme svømmerhuset på karburatoren.
den knækkede slange skal ikke sidde på ventildækslet, da der allerede sidder en komplet slange der, men der sidder en skrue i udstødningen (den er rusten og skal udskiftes hen ad vejen), præcis der hvor der kunne sidde en friskluft enhed, som sikkert er knækket af, og så har man sikkert bukket slangen og strippet den, og derefter er den knækket...

når det bliver tørvejr, så får den nyt olie, nye benzinslanger, og friskladet batteri - så må vi se :think:

takker for gode ideer og hjælp :thumbup: men slet ikke sikkert jeg er færdig med at spørge...
Jo ja, ok. :thumbup:

Hilsen Leif.
Besvar