Yamaha skriver at Yamaha EC-03 ikke kommer til danmark i 2012.
Pris : Ukendt (Set angivet til 2390 € som er cirka 17826,- danske kroner og 252.000 Yen som er cirka 16237.00)
Farve : Brun eller hvid
Motor : 580 watt (nominel/rated) AC synchronous (ZAD-SY06J/Y804E)
Batteri : 50 volt 15 Ah Lithium-ion
Oplader : Indbygget oplader med ledning under sæde til stikkontakt
Opladningstid : 7 timer (fra 0 til 100%)
Gear : Planet gear indbygget i baghjul
Hjul : 12 tommer
Vægt : 56 kg (med batteri)
Maksimal bæreevne : 87 kg (passager og bagage)
EC står vist for Electric Commuter.
Det lidt "sjove" er at den har planet gear hvilket jeg ikke har set før så det vil jeg prøve og undersøge hvad fordelen ved det er.
Se mere på yamaha-motor.dk
Ifølge den her 1 år gamle artikel kostede den cirka 15.000,- kroner i japan dengang da de begyndte at sælge den i September 2010.
Her er nogen billeder...
Her er nogle videoer...
Udstilling hvor man kan se indtil motor og batteri : http://vimeo.com/19022025
Prøvetur : http://vimeo.com/24412112
Her er en brugermanual...
Yamaha EC-03 (elektrisk scooter)
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11160
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3546
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Yamaha EC-03 (elektrisk scooter)
Enten kan jeg ikke læse, eller også kan jeg ikke finde noget om hvor langt den kører på en opladning .
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11160
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Yamaha EC-03 (elektrisk scooter)
Rækkevidden står i brugermanualen side 16.
Her er et billede derfra. Læg lige mærke til den vægt som er angivet for passageren.
55 og 75 kg.
Og hvad er så den maksimale bæreevne spørger du.... 87 kg og det er for passager og alt andet bagage.
Jeg må ikke engang prøve den så. øv.
Rækkevidden ser jo umiddelbart ud til at være meget lille men det kan være at de er mere realistiske i forhold til nogen af de tal der elllers angives for elektriske scootere som så senere viser sig at være noget lavere.
Men den er helt klart nok kun beregnet til hvis man er bor og køre inden i byen.
Men det kan jo være at der er nogen for eksempel piger der føler sig mere tiltalt af sådan en lille let end istedet for de "almindelige" scootere.
Her er et billede derfra. Læg lige mærke til den vægt som er angivet for passageren.
55 og 75 kg.
Og hvad er så den maksimale bæreevne spørger du.... 87 kg og det er for passager og alt andet bagage.
Jeg må ikke engang prøve den så. øv.
Rækkevidden ser jo umiddelbart ud til at være meget lille men det kan være at de er mere realistiske i forhold til nogen af de tal der elllers angives for elektriske scootere som så senere viser sig at være noget lavere.
Men den er helt klart nok kun beregnet til hvis man er bor og køre inden i byen.
Men det kan jo være at der er nogen for eksempel piger der føler sig mere tiltalt af sådan en lille let end istedet for de "almindelige" scootere.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3546
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Yamaha EC-03 (elektrisk scooter)
Ja, så er jeg også udelukket som bruger at den "Ellert", for jeg har 3 cifre på vægten .
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11160
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Yamaha EC-03 (elektrisk scooter)
Det er jeg også. 3 cifret altså.
Det måske lige i underkanten 87 kg.
De mekanikere der skal servicere dem vejer vel let over 87 kg også må de jo ikke engang test køre dem.
Det kan da også være at den godt kan klare højere vægt men at de har sat den grænse for ikke at rækkevidden bliver alt for lav.
Her er forgængeren Yamaha EC-02 bare for sjov skyld.
Det måske lige i underkanten 87 kg.
De mekanikere der skal servicere dem vejer vel let over 87 kg også må de jo ikke engang test køre dem.
Det kan da også være at den godt kan klare højere vægt men at de har sat den grænse for ikke at rækkevidden bliver alt for lav.
Her er forgængeren Yamaha EC-02 bare for sjov skyld.