Hot 50 4 takt som ikke tager gas

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
magnus Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. juli 2023 22:32
Scootere: Pgo hot 50 motocr 2020 med 4 gange blink i olielampen

Hot 50 4 takt som ikke tager gas

Ulæst indlæg af magnus Nielsen »

hey, jeg har en motocr hot 50 4 takt som starter meget godt og står godt i tomgang, men problemet er bare den ikke kan tage gas, når jeg gasser op kan den godt få lidt omdrejning, men så dør den bare.
Gaskablet er ikke knækket, og jeg har en defekt lambda sensor som virket men lige pludslig stoppede med at virke, kan det være karburator?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hot 50 4 takt som ikke tager gas

Ulæst indlæg af Landbo »

magnus Nielsen skrev: 25. januar 2024 19:57 hey, jeg har en motocr hot 50 4 takt som starter meget godt og står godt i tomgang, men problemet er bare den ikke kan tage gas, når jeg gasser op kan den godt få lidt omdrejning, men så dør den bare.
Gaskablet er ikke knækket, og jeg har en defekt lambda sensor som virket men lige pludslig stoppede med at virke, kan det være karburator?
Højst sandsynligt er hoveddyssen beskidt i karburatoren. Skru bunden af karburatoren, hoveddyssen finder du i midten af svømmeren og kan skrues ud med en flad skruetrækker. Stik hullet i den med et hår fra en opvaskebørste eller lignende blødt matriale. Rens samtidig bunden af svømmerhuset.

Hilsen Leif.
Besvar