Gintco stealth vil ikke tage gas

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Trippin
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. december 2023 18:04

Gintco stealth vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af Trippin »

Hej alle sammen jeg har sårn en fin 4takter gianco stealth 17 år gammel det hele startede med den kørte fin når men så holdte stille kunne den finde på bare at gå ud dette kunne man forhindre ved lige give lidt mellemgas. Dette blev gradvist værre og værre og kunne nu finde på at gå i stå mens man kørte og igen kunne man tvinge den igang igen med et par vrid i gassen så en morgen starter den fint og jeg når måske af køre 500m før den ikke vil tage gas og dør når jeg giver gas og siden har den ikke ville køre den står fint i tomgang går måske lidt højt men dør med det samme vis jeg giver det mindste gas jeg har renset kabu det hjælp intet så skiftede jeg studsen men stadig intet idag har jeg så købt en ny kabu nyt Benz finter tømt tank og nyt Benz på og stadigvæk kun tomgang intet gas den vil tage lidt gas vis jeg pumper gassen men dør omgående vis jeg holder gassen og jeg har nu givet op ved ikke hvad der er galt nogen der kan hjælpe mig
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gintco stealth vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøve at kontrollere ventilspillerum.
Tjek at vakuumslange og indsugningsstuds holder tæt over det hele.
Ellers prøv bare at bliv ved med at lave almindeligt service og se om der er noget om hjælper.
Brugeravatar
Trippin
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. december 2023 18:04

Re: Gintco stealth vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af Trippin »

Kan ventilerne godt være ude af tolerance når den starter og står Tomgang med et enkelt tryk på elstarten
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gintco stealth vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Aner det ikke.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Gintco stealth vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af Landbo »

Trippin skrev: 17. december 2023 10:09 Kan ventilerne godt være ude af tolerance når den starter og står Tomgang med et enkelt tryk på elstarten
Nope, du har nok snare et karbureringsproblem

Efter den beskrivelse du giver, er min mistanke rettet mod hoveddyssen i den nye karburator, der enten er delvis blokeret eller "bare" for lille. Prøv og skifte den ud med den fra den gamle karburator.

Er det langt tid siden der er blevet stillet ventiler bør du i egen interesse få det gjort ved lejlighed. Løst stillet ventiler giver en sløv motor og i værste fald en brændt udstødningsventil. Spørger du mig hvor tit der bør stilles ventiler, vil jeg svare for hver 10 eller 15 tusinde km.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Gintco stealth vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Trippin skrev: 16. december 2023 18:12..men dør omgående vis jeg holder gassen..
Hej.
Hvad med luftfilteret, er det originalt? Er det rent?
Den beskrivelse minder fuldstændig om at køre med enten et alt for "åbent" luftfilter, eller et helt tilstoppet et, så motoren enten får alt for meget luft, eller alt for lidt, når du åbner for gassen. At den starter fint og holder tomgang, tyder på at den mekanisk må være forholdsvis ok. (ventiler, kompression, tænding osv). Tjek lige luftfilteret, også for utætheder.
Besvar