Skift af trykfjeder PGO hot 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Mathias.B
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30. september 2023 22:51
Scootere: Yamaha Jog R 2005

Skift af trykfjeder PGO hot 50

Ulæst indlæg af Mathias.B »

Hey.
Jeg har en PGO hot 50 2T, og jeg undre mig over om hvis jeg skifter min trykfjeder til en lidt hårdere en, skal jeg så også skifte mine trimfjedre? Og er det en god ide at gøre det på en std hot? Hvis ja, hvilke trykfjeder ville anbefales?
Hilsen Mathias.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Skift af trykfjeder PGO hot 50

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hej.
Hvorfor vil du skifte til en hårdere trykfjeder?
Hvis du vil have højere omdrejninger er det langt bedre, og nemmere, at ændre rullernes vægt i variatoren.
Lettere ruller = højere omdrejningsområde. Tungere ruller = lavere omdrejningsområde. Og rullerne fås jo i mange forskellige vægte, så det er den nemme og billige måde at eksperimentere med sine omdrejninger.

Trimfjedrene i koblingen har intet med trykfjederens hårdhed at gøre. Trimfjedrene bestemmer kun ved hvilke omdrejninger koblingen begynder at tage fat. Lettere fjedre = koblingen tar fat ved lavere omdrejninger. Hårdere fjedre = koblingen tar fat ved højere omdrejninger.

Man skifter egentlig kun trykfjeder hvis motoren er for stærk til den originale fjeder, og remmen fedter/glider. Det er nok ikke tilfældet på en std motor. Det er nok rullerne du skal lege lidt med. :thumbup:
Besvar