Legetøjs knallert Skymoto (Yingang) LM50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Legetøjs knallert Skymoto (Yingang) LM50

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Sædet på knallerten er ikke for godt at sidde på. Mine ben er lidt lange, så jeg sidder længst tilbage. Så ved hver opbremsning mm, rutsjer jeg ned i bunden af sædet. Det har bagdelen ikke godt af på lange ture.

Det har jeg funderet over i et stykke tid, og første løsning blev et par tilpasse knæpuder fra jemogfix (pris 19 kr/stk).

Pude knallert.jpg

Puderne er skåret skrå på undersiden, så de næsten udfylder bunden af sædet. Knæpudestykkerne er bundet sammen med snor (kan lige anes på billedet), og så er der dobbeltklæbende tape mellem stykkerne. Puderne er fastspændt med velcro, der er tynd nok til at det kan komme under sædet.

Billede af puden med undersiden opad:

Pude.jpg

Det virkede nogenlunde ok, selvom det ser skrækkeligt ud.

Jeg viste billedet til den anden bruger af samme køretøj i Herning. Han fortalte, at man kan fjerne det bageste dæksel over sædet ?? Det står der ikke noget om i vejledningen, og det så i øvrigt ud til at sædebetrækket ikke var forlænget under det bageste dæksel (men det var det):

Sæde.jpg

Så nu kan jeg få bagdelen langt nok tilbage, og måske var puderne spildt arbejde.

Det viste sig nu, at det er rart at have puderne på de lange ture. Bagdelen er placeret lige på det højeste sted på sædet, så der er lidt "rokeren frem og tilbage" uden puder.

Sæde 1.jpg


Den anden bruger i Herning har også investeret i et par puder fra jemogfix. Han er også plaget af det skrå sæde. Desværre har jeg ikke kunnet finde nogle pænere knæpuder. Men skidt pyt, jeg sidder jo på dem, og de er næsten skjult under kørslen.

//Jørgen
Besvar