Peugeot Speedfight 2 nyt cylinder - hjælp

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Scootere: Kymco Super 8.

Peugeot Speedfight 2 nyt cylinder - hjælp

Ulæst indlæg af Lindholm »

Hejsa!

Har fået ny cylinder og nyt stempel på min Peugeot Speedfight 2, og har hørt at det skal køres til. Så er mit spørgsmål bare, hvor mange km. skal der køres, før den er kørt til? Det skal lige siges, at det er standard cylinder, altså 50. cc.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Peugeot Speedfight 2 nyt cylinder - hjælp

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Minimum 200 kilometer og for at være på den sikre side 500.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Peugeot Speedfight 2 nyt cylinder - hjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvordan det er med 2 takt motorer men ved 4 takt motorer står der gerne 1000 km i diverse manualer.
Også skal man køre mest langsomt/korte ture i starten også jo flere km man har kørt jo mere kan man give gas og jo hurtigere kan man køre og sådan.
Jeg har skrevet noget om det her men ved ikke om der gælder det samme for 2 takt : http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/tilkoring.php
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Peugeot Speedfight 2 nyt cylinder - hjælp

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg ved ikke hvordan det er med 2 takt motorer men ved 4 takt motorer står der gerne 1000 km i diverse manualer.
Også skal man køre mest langsomt/korte ture i starten også jo flere km man har kørt jo mere kan man give gas og jo hurtigere kan man køre og sådan.
Jeg har skrevet noget om det her men ved ikke om der gælder det samme for 2 takt : http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/tilkoring.php

Det er normalt nok med det interval, som MJensen nævner. Kørte selv op imod 500 km under tilkøringsperioden med mine TP Trophycylindre, med varierende hastigheder. De lovlige cylindre kører jeg nax 200 km med under tilkøringen, fordi de ikke bliver belastet i samme grad, som en tuncylinder.
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Scootere: Kymco Super 8.

Re: Peugeot Speedfight 2 nyt cylinder - hjælp

Ulæst indlæg af Lindholm »

Super, tak for svar! :)
Besvar