Kymco fever zx skifte pære blinklys bagpå

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
MMS
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. oktober 2023 11:23
Scootere: Kymco fever zx

Kymco fever zx skifte pære blinklys bagpå

Ulæst indlæg af MMS »

Hej med jer!

Min kæreste har sådan en scooter. Og det ene bagblinklys er sprunget, så jeg vil være flink at skifte pæren for ham.

Synes bare ikke jeg kan få skjoldet fri? Har fjernet de to skruer i hver side - hvad skal jeg ellers gøre? Jeg har vedhæftet et billede så det giver bedre mening :D
Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe et knapt så klogt hovede? :lol:
Vedhæftede filer
20231016_111743.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco fever zx skifte pære blinklys bagpå

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ser ud til du også skal fjerne de her to møtrikker.
20231016_111743.jpg
bag.jpg
bag.jpg (61.55 KiB) Vist 1264 gange
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Kymco fever zx skifte pære blinklys bagpå

Ulæst indlæg af Landbo »

MMS skrev: 16. oktober 2023 11:29 Hej med jer!

Min kæreste har sådan en scooter. Og det ene bagblinklys er sprunget, så jeg vil være flink at skifte pæren for ham.

Synes bare ikke jeg kan få skjoldet fri? Har fjernet de to skruer i hver side - hvad skal jeg ellers gøre? Jeg har vedhæftet et billede så det giver bedre mening :D
Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe et knapt så klogt hovede? :lol:
Skjoldet sidder fast med de to skruer du har taget af og to tapper i hver side der "bare" er stukket ind i de fire huller i skjoldet foran, det vil betyde du skulle kunne hive skjoldet med blinklysene ret bagud. Pas på med at være forsigtig for plasticen plejer og være skør og brækker nemt. Lykkes det ikke, kan du formodentlig tage et billede med mobilen op under skjoldet for at se om der eventuelt er nogle små "modhagere" der skal trykkes til den ene eller anden side for de skal slippe. Du skal nok tænde lyset på mobilen for det skal lykkes at lave et skarpt billede. Derefter bør du kunne skrue baglygten af og hive den bagud så pærene kan skiftes.

Held og lykke med operationen, Leif.
Besvar