Speedfight 3... Gearolie??

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Speedfight3
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. september 2023 00:28

Speedfight 3... Gearolie??

Ulæst indlæg af Speedfight3 »

Hej gutter. Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har en Speedfight 3 2013-2014 og jeg BEGRIBER simpelthen ikke hvor jeg kan fylde gearolie i den. Jeg har selvfølgelig tjekket alle manualer jeg kan finde, der står desværre intet om hvor gearolien skal hældes i. Jeg har selvfølgelig kigget rundt på den og er overrasket over man ikke bare fylder på bagerst på blokken, hvor jeg mindes de andre jeg har haft skulle fyldes på. Jeg mistænker jeg måske skal have dækket af? Jeg håber nogen kan hjælpe med et svar.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Speedfight 3... Gearolie??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan måske godt være den ikke har huller til det udefra.
De regner åbenbart med at olien kan holde i hele køretøjets levetid.

Måske man skal have låget af her hvis man vil skifte gearolie og så flyder olien ud og så måske er hullet med pilen til at fylde på og måske er niveauet korrekt når det kommer ud af hullet. Måske 0,12 liter SAE 80W90 API GL4.
gearolie_2t.jpg
gearolie_2t.jpg (41.29 KiB) Vist 964 gange
Her er fra 4 takt modellen.
gearolie_4t.jpg
gearolie_4t.jpg (39.38 KiB) Vist 964 gange
Brugeravatar
Speedfight3
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. september 2023 00:28

Re: Speedfight 3... Gearolie??

Ulæst indlæg af Speedfight3 »

#2 Tusind tak for svar. Jeg har 2 takts modellen. Jeg tror "desværre" du nok har ret. JDet var da lidt en besværlig måde de har valgt at lave det på. Scooteren har kørt omkring 12000 og jeg tænker umiddelbart godt det kunne trænge til at blive skiftet, men jeg kan selvfølgelig sagtens tage fejl. Er ikke det helt store scooter geni :). Hvis det viser sig at være måden, så må jeg give det et skud.
Besvar