Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Lars70
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. juni 2023 13:58
Scootere: Peugeot Speedfight 3
Sym jet sport x 50

Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Lars70 »

Jeg har rodet lidt med en vens Sym jet som trækker dårligt og ikke rigtig tager høje omdrejninger. Når man gasser ned og venter lidt i tomgang vil den godt trække lidt igen og køre, men med lavere fart end normalt. Det er noget der er kommet med tiden på den. Er der nogle ideer til hvad det kan være? Den kører bedre når den bliver helt varm.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Landbo »

Lars70 skrev: 25. juni 2023 14:08 Jeg har rodet lidt med en vens Sym jet som trækker dårligt og ikke rigtig tager høje omdrejninger. Når man gasser ned og venter lidt i tomgang vil den godt trække lidt igen og køre, men med lavere fart end normalt. Det er noget der er kommet med tiden på den. Er der nogle ideer til hvad det kan være? Den kører bedre når den bliver helt varm.
Umiddelbart lyder det til du skal have kigget på benzintilførslen, dvs fra tank til og med karburator. Rens alle filtre på slanger samt karburator og sørg for vakuumslangen til at åbne benzinhanen under tankener tæt. Så vil jeg gætte på den vil køre som ny igen.

Måske man også lige burde skifte olie på motor og bagtøj når man har beskidte fingre alligevel ? :mrgreen:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Se om det du oplever passer med fejlsøgning på side 17 og 19.
B. Engine run sluggish (Speed does not pick up, lack of power)
D. Engine runs sluggish (High speed)
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... manual.pdf
Brugeravatar
Lars70
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. juni 2023 13:58
Scootere: Peugeot Speedfight 3
Sym jet sport x 50

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Lars70 »

Det vil jeg prøve, tænker bare at det så måske er mærkeligt at den starter i første hug hvis det er benzin tilførsel? Har overvejet om stempel/cylinder kan være slidt? Den har kørt 20.000
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Landbo »

Lars70 skrev: 28. juni 2023 14:31 Det vil jeg prøve, tænker bare at det så måske er mærkeligt at den starter i første hug hvis det er benzin tilførsel? Har overvejet om stempel/cylinder kan være slidt? Den har kørt 20.000
Det synes jeg nu ikke når motoren er udstyret med en karburator med et svømmerhus. Jeg synes ikke fejlbeskrivelsen tyder på ventilerne står for løst, men der sker absolut ikke noget ved at stille dem hvis du ved hvordan, nu siden fingrene i forvejen er olieret.

Hvis folk husker og holde olie på motoren, kan den sagtens holde til at kører mindst 5 gange længere. Ret beset plejer det vist og være resten af scooteren der går til først her i Danmark.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Lars70
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. juni 2023 13:58
Scootere: Peugeot Speedfight 3
Sym jet sport x 50

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Lars70 »

Det er en 2 takter, ikke 4 takt 😊
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Landbo »

Lars70 skrev: 1. juli 2023 17:54 Det er en 2 takter, ikke 4 takt 😊
:yikes: Nå for H*LV*D*T, det kunne du godt have nævnt. :silent: :D

Men alt jeg skrev i første indlæg ville jeg selv undersøge først.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Lars70
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. juni 2023 13:58
Scootere: Peugeot Speedfight 3
Sym jet sport x 50

Re: Sym jet sport x sr50 trækker dårligt

Ulæst indlæg af Lars70 »

Nogen ideer hvad der skal gennemgås først? Når nu vi snakker 2 takt. Tænker selvfølgelig at den kan være blevet lidt utæt ved indsugning, pakning, membran osv.Men starter som sagt med det samme. Har en mistanke om måske stempel/cylinder kan være slidt, men det er selvfølgelig en lidt større omgang. Gode råd er velkomne 🙏
Besvar