Justering af blandingsskrue - sådan gør du

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Justering af blandingsskrue - sådan gør du

Ulæst indlæg af westenkaer »

Den bør justeres efter sæson, dvs mindst 4 gange årligt.

Kør en så lang tur som muligt, mindst 5 km.

Glem alt det med at skrue den i bund og så 2 omgange ud til grundindstilling. Det giver ingen pointe.

1) Skru ind på skruen (forsigtigt! Gevindet er meget fint!!) til du kan høre at maskinen hakker i det. Noter HVOR. Skru så UD på skruen til den begynder at hakke i det. MIDT imellem disse to punkter sætter du din skrue. Dette er dens naturlige grundindstilling.

2) Skru så ind på tomgangsskruen til baghjulet lige netop begynder at dreje rundt. Skru så et LILLE hak tilbage så baghjulet lige netop IKKE drejer rundt, men NÆSTEN.

3) Skru så ind eller ud på Blandingsskruen til du fornemmer at baghjulet kører hurtigts rundt. Skru udtomgangs skruen til baghjulet lige akkurat IKKE kører rundt igen. Gentag proceduren her i punkt 3. Slutteligt kan man ikke få baghjulet til at dreje mere rundt. Da er din blandingsskrue justeret 95-100% korrekt.

4) Find din korrekte tomgang igen.

5) Giv så hurtigt gas, mens den står på støttebenet. Den må IKKE tøve med at tage omdrejninger. Hvis den gør dette, så skru 1/10 del ind på blandingsskruen ad gangen, til den ikke tøver mere.

Det skulle gøre det :)
Besvar