Cpi hussar sætter sig

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
jona6220
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. februar 2011 12:07
Scootere: CPI Hussar

Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af jona6220 »

Hej
Har nogle problemer med min CPI Hussar. Nogle gange når man køre eller man er ved at starte den, så er det lige som om at motoren sætter sig fast. Så bliver man lige nød til at pille kickstarter skjoldet af, også lige dreje motoren rundt med en topnøgle.
Så mit spørgsmål er om det er stemplet der skal skiftes eller om det kan være noget andet der sætter sig fast.
Håber på nogle hurtige svar så jeg kan komme ud og køre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder da ikke godt.
Er der olie i olietanken ?

Hvis jeg var dig ville jeg ikke køre mere på den før du har fået det undersøgt mere.
Det kan være det bliver meget værre hvis du ikke gør noget ved det.
Så hvis jeg ved dig ville jeg skrue topstykke og cylinder af og undersøge det.

Nu ved jeg ikke så meget om 2 takt men der er nogen der skriver om at stemplet "sætter sig" hvis den bliver for varm eller ikke får olie eller sådan noget så det kunne måske være derfor.

Der er lige en anden som har skrevet om at stemplet satte sig også blev det meget værre kan du læse her : http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=404

Hvis stemplet "sætter sig" så kan det vist nok også skyldes at motoren får for lidt benzin. Så prøv engang og undersøg luftfilteret og hoveddysen måske der er noget som skal renses eller også skal der måske en større hoveddyse i karburatoren.
jona6220
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. februar 2011 12:07
Scootere: CPI Hussar

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af jona6220 »

Hej, så fik jeg den til at holde op at sætte sig, ved at skifte til en anden dyse, så den fik mere benzin. Så den derved blev kølet ned.
Men nu er jeg løbet ind i et andet problem. hvis man køre en tur så køre den rigtig godt det første stykke tid, men hvis man så holder en lille pause, med motoren tændt, og vil køre igen. Så køre den ikke mere en 25 km/t, hvor den før uden problemer kunne køre 40km/t. Motoren lyder også ret anstrengt. Så mit umiddelbare gæt vil være at det er noget ved transmission der skal laves om, ved bare ikke hvad.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kender ikke så meget til det men tager stempel, stempelringe og cylinder ikke skade når stemplet sætter sig ?

Jeg vil da tro at når det sætter sig så har det lavet noget skade på de dele og du kunne prøve og skrue cylinderen af og checke den for ridser og også stempel og stempelringe.

Hvis det skulle være noget med transmissionen så kunne det måske være rullerne som er slidt skæve og derfor måske kan give forskellig hastighed men jeg tror ikke det er noget med transmissionen.
jona6220
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. februar 2011 12:07
Scootere: CPI Hussar

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af jona6220 »

Jeg har haft cylinder og det skilt af. Der var ingen ridser, og det hele så meget godt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og undersøg/skift rullerne.
jona6220
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. februar 2011 12:07
Scootere: CPI Hussar

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af jona6220 »

Nå, nu er jeg så løbet ind i nye problemer.Den er nærmest umulig og starte. Man skal stå i rigtig land tid og forsøge før der sker noget.
Der er en god gnist på. Efter man har stået og forsøgt og man så piller tændrøret af så er det næsten altid helt tørt, så det tyder jo på at den ikke får nok benzin. Men der sidder en helt ny karburator på, og den suger fint, samt membranen er tæt.
Når man først har fået den startet køre den rigtig godt, dog går den lidt højt i tomgang. Har forsøgt at stille på karburatoren uden det hjalp. og prøvet med forskellige dyser. Og luftfilteret er i orden.
Så er der noget inden i motoren der kan gøre så benzin ikke kommer om på den anden side af stemplet?
Er godt nok ved at løbe tør for ideer, og vil gerne ud af køre.
Håber der er nogle der har nogle tips.
jona6220
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. februar 2011 12:07
Scootere: CPI Hussar

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af jona6220 »

forresten, den er utæt mellem udstødning og cylinder. Ved ikke om det har noget og sige?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Cpi hussar sætter sig

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og lav det med at den er utæt mellem udstødning og cylinder.
Der skal sikkert bare en ny pakning på.

Udstødningen bruges til at presse noget af benzin/luft blandingen tilbage til forbrændingskammeret ligesom her.
Billede
Så det er måske ikke helt uden betydning at den er utæt der.
Den kan måske suge luft ind der hvad ved jeg.
Syns bare det bedre at lave de fejl du kender istedet for at skulle gætte sig til om det har nogen betydning.
Besvar