Nogen der kan fortælle mig....

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Nogen der kan fortælle mig....

Ulæst indlæg af westenkaer »

For EEN gangs skyld er det ikke min scooter den var gal med, men min nabo`s Baotian Classic.

Han kom hen til mig med en SÆR fejl - som nu (forhåbentlig) er løst:

Den gik UJÆVNT i tomgang. Forsøgte han at give gas klonkede og hakkede den bare UDEN at tage omdrejninger. Men hvis han stod og vrikkede gashåndtaget flere gange fik den pludselig gas og så kørte den ganske fint. Bremsede man ned igen var fejlen der med det samme igen.

Lede lede!! En venlig sjæl gav det råd at kigge efter falsk luft. Søreme om ikke røret fra luftfilteret ind i karburatoren sad LØST på. Derefter kik motoren FINT igen.

MEN: Hvorfor nægter den at tage gas pga. et simpelt LÆK? Ved godt at der skal være ret blanding osv, men derfor burde den da tage gas alligevel, men det gjorde den ikke. Den skulle "overtales" for at tage gas.

Tomgangen var ujævn, men den gik ikke ud.

SUMMA: Hvorfor er overgangen mellem en ujævn tomgang til at tage gas så besværligt ved falsk luft? Hvilke mekanismer er i spil? Eller har jeg overset andre fejl og så blot løst en del af problemet??
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Nogen der kan fortælle mig....

Ulæst indlæg af Jps »

Luft og benzinmængde, skal passe sammen. Gør de ikke det, har du balladen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nogen der kan fortælle mig....

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg siger også at det er fordi benzin/luft blandingsforholdet skal være rigtigt.
Og hvis luftkanalen sidder løst så kan der jo kommer ekstra luft ind også bliver blandingen ikke optimal. Altså det kan nok godt brænde men der er for meget luft i forhold til benzin for at det kan brænde fuldstændigt eller sådan noget.
Den ville også køre dårligere hvis der kom for meget benzin ind.

Jeg tror at hvis der er formeget benzin så er der noget benzin tilbage i forbrændingskammeret fordi der ikke var nok luft til at brænde det også kommer det ud i udstødningen.
Hvis der er for meget luft så vil jeg tro at alt benzinen brænde men at der ikke er så meget benzin i forbrændingskammeret fordi der jo er ekstra meget luft også er der vel ikke så meget kraft.

Desuden er det helle ikke godt når blandingsforholdet er forkert i kang tid fordi så kan der blive for varmt eller ikke varmt nok og det kan man så se på tændrøret hvis det er forkert.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Nogen der kan fortælle mig....

Ulæst indlæg af westenkaer »

Baotian Sverige oplyser at de grundigt har testet begge modeller på deres scootere. De oplyser, at det gør ABSOLUT ingen forskel hvilken af disse man vælger. Køb den billigste, som de sagde.

Forudsat - selvfølgelig - at de har samme mål (min er 16,0mm. 16,0mm forefindes både med buet og skrå bund - ligeså gør 16,4mm).

Tilmed fik jeg et lille fif til at montere en besværlig membran:

Smør en fed syrefri fedt hele vejen rundt på kanten af membranen (den der skal gå ned i rillen ved låget). Det skader ikke og holder en besværligt membran på sin plads, således at man ikke kommer til at klemme den i låget.
Brugeravatar
carsten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. april 2011 21:59
Scootere: Suzuki Raddress 45

Manual til Suzuki Raddress 45

Ulæst indlæg af carsten »

Hej med jer.
Er der en af jer der har en manual til en Suzuki Raddress 45 årgang ?? det er ok med et kopi mod lidt betaling selfølgelig.

mvh carsten.

PS Scootergrisen p.... god side.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Manual til Suzuki Raddress 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

carsten skrev:Hej med jer.
Er der en af jer der har en manual til en Suzuki Raddress 45 årgang ?? det er ok med et kopi mod lidt betaling selfølgelig.

mvh carsten.

PS Scootergrisen p.... god side.
Hej og tak for ros.
Du kan prøve og oprette et nyt emne istedet for at svar på her også skrive fordi ellers ser folk det nok ikke.
Du skal bare gå ind i Snak om scootere også trykke "nyt emne".
Besvar