Baotian danner ikke vacuum

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af Bebbe »

Det med gnisten har du prøvet nyt tændrør og evt. tændspole.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af westenkaer »

Hvad er det for en Baotian?? For mig tyder dette på en overgang i stikket til støttefoden.

Hvis stikket til støttefoden har TRE ledninger kan fejlen være ret tricky. Så kan den sort-hvide ledning nemlig lække en lille strøm til de to andre ledninger i fugtigt vejr og derved miste gnist. Så drukner den.

Mange siger : Jeg har kortsluttet de to ledninger til støttefoden, men hvis den har tre er det vigtigt at få den sort/hvide sikret således at den slet ikke leder strøm til stel osv.
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Så fik vi gang i den efter at have været igennem alle el-forbindelser, den mister stadig gnisten periodisk, men den kører.
Næste problem, benzinen drypper ud af karburatorenved svømmerhuset hen imod luftfilteret. jeg har skiftet alle pakninger, er der en bestemt rækkefølge det skal skrues sammen i? Altså jeg mener rækkefølge de tre skruer skal spændes efter jeg har givet dem lidt ad gangen altså så der spændes lige meget hele vejen rundt
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af Bebbe »

Hvis du spænder de skruer fast en efter en kan du godt få laver et lille vrid du kan prøve at løsne dem igen og så kun lige skrue dem op så hovdet lige spænder lidt og så spænde dem lidt efter lidt på skift
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ifølge det her el diagram er der kun en sikring på 10 ampere : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... iagram.jpg
Så tror ikke der er flere sikringer.

Hvis pickupen ikke virker så kommer der ikke nogen gnist så prøv og få rettet det.
Pickupen er forbundet med CDI boksen igennem dens ledning også skal den have stelforbindelsre igennem den metal skinne den sidder på hvor du skruer 2 skruer fast.
Så skal der være en bestemt afstand fra pickupen til den forjhøjning der er på svinghjulet.
Så prøv og drej svinghjulet så den forhøjning peger op også bøj pickupen ned så der kun er et lille mellemrum.
Jeg kan ikke huske afstanden men det vist noget med 0,5 mm eller sådan noget højst.

Så skal der jo også være stelforbindelse fra motorblokken til batteri så prøv lige og lav din egen stel forbindelse fra batteri minus (-) til motorblokken et sted under en skrue.
Brugeravatar
Rune Blach
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. december 2011 19:36
Scootere: Baotian motosport F3

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af Rune Blach »

Hej, jeg har haft det samme problem fandt ud af at det er vand i udstødningsrørret der opstår både sommer og vinter så det skal tømmet for vand ligesom en bil så kommer der kondens i udstødningen men fordi ens udstødning peger opad kan den ik komme af med vandet, derfor ingen gnist og vil ik starte selvom alt andet virker, er ikke selv mekaniker regnede bare ud at det kunne være derfor, og min scooter kører perfekt igen efter udstødningen er tømt for vand, men ved jo ikke om det er samme problem i har men mit problem er ihvertfald løst :D kan også se at det ikke bliver nævnt nogen steder på div sider..

MVH Rune
Brugeravatar
Jolaib
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. april 2011 09:27
Scootere: PGO G-MAX

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af Jolaib »

Det er da vist noget af et problem du der har! Kan ikke starte/ Tændrør bliver våd, uden at den starter. ( For mange år tilbage, da jeg kørte på en gammeldags knallert,kunne ovenstående problem skyldes, at Dyssen var for stor,som så resulterede i, hvis elektrode afstanden var for stor, simpelhen kvalte gnisten når man prøvede at starte. Prøv at kikke på dit tændrør,sidder der en lille stump skidt mellem elektroderne? Er det den rigtige type? Er elektrode afstanden rigtig? Prøv at formindske afstanden. Det kan også være, at din svømmer stand er for høj så den sluger en masse bensin ved start,og gør dit tændrør vådt. Det er det som jeg umiddelbart kan bidrage med, hvis ikke det hjælper, må du nok kunsultere en der har lidt mere forstand på de ting.Håber du får gang i din cooter. Mvh John
Besvar