Problemer med at køre

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
morten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. marts 2011 17:39
Scootere: aprilia sonic

Problemer med at køre

Ulæst indlæg af morten »

Hej, min sonic har lidt problemer med at køre. Når jeg starter den op og kører kører den indimellem perfekt, men så kommer de underlige lyde som gør den ikke kan køre og trækker ikke, -den siger underlige suge-lyde fra udstødningen plus den skyder ud af udstødningen. Er der nogle der ved, eller har haft samme problem? kan det evt have noget med luft intaget at gøre? mvh Morten.
Brugeravatar
morten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. marts 2011 17:39
Scootere: aprilia sonic

Re: Problemer med at køre

Ulæst indlæg af morten »

morten skrev:Hej, min sonic har lidt problemer med at køre. Når jeg starter den op og kører kører den indimellem perfekt, men så kommer de underlige lyde som gør den ikke kan køre og trækker ikke, -den siger underlige suge-lyde fra udstødningen plus den skyder ud af udstødningen. Er der nogle der ved, eller har haft samme problem? kan det evt have noget med luft intaget at gøre? mvh Morten.
Er der nogen der Har et svar på hvad det kan være? Pf tak
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problemer med at køre

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved det ikke men hvis jeg skulle gætte ville jeg gætte på det er fordi tændrøret ikke altid giver gnist... altså en dårlig elektriske forbindelse eller måske reed valven under indsugningsstudsen som ikke holder tæt eller at benzin/luftblandingen er forkert.

Du kunne prøve og lave en ektra stelforbindelsen direkte fra batteriets minus terminal til motorblokken (skru ledningen fast under en skrue på motorblokken) også se om der er nogen forskel.

Check tændrør, hætte, kabel tændspole er ordentligt samlet.

Føles det som om motoren bremser når det sker ?
Det lyder som om at der ikke er forbrænding hver gang også kommer benzinen/luften ud i udstødningen hvor den forbrænder i stedet for og siger bang.
Er udstødningen meget gammel/brugt ?
Måske er den tilstoppet.
Brugeravatar
morten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. marts 2011 17:39
Scootere: aprilia sonic

Re: Problemer med at køre

Ulæst indlæg af morten »

Okay, der er mange muligheder. altså tændhætte -og rør er forholdsvis nyt.
jeg har en cdi-begrænser på men tvivler meget på det er den der volder problemer. Jeg prøver at beskrive noget mere:
når jeg starter på el-starten så lyser forlygten.. altså imens problemet er ''koblet til'' hvis ikke kan kickstarteren godt give lyd fra sig, i normal tilstand. Dvs. at kickstarteren har en forbindelse til forlygten.. underligt lyder det, men sandt er det. når jeg gasser op hoster den bare uden at trække, og udstødningen giver ''sugelyde'' fra sig. ligemeget hvor meget gas jeg giver den. Men det er sjovt at problemet ikke står på, konstant, det kommer ligesom periodisk.. meget underligt.. jeg håber den information kunne bruges til noget.. Jeg ville umiddelbart tænke at, en ledning fra tændingen var smeltet sammen med forlygteledningen.. Kan man teste det på nogen måde? Og tak for svaret.. Morten
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Problemer med at køre

Ulæst indlæg af Bebbe »

Hvis den ikke kan trække vil jeg mene at det er en utæthed i bundpakningen eller simmeringe ved krumtappen eller en utæthed ved menbranpakningerne evt. nye menbraner, det med den skyder kan skyldes at der skal en ny stator i
Besvar