Blinklys alle 4 blinker ( når man blinker til højre )

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Meiers
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2018 13:02
Scootere: Piaggio Zip 2t

Blinklys alle 4 blinker ( når man blinker til højre )

Ulæst indlæg af Meiers »

Hejsa vi er ved at modde en Zip med ekstra leds foran og "switchback LED blinklys" - Desuden er der osse blevet installeret Alarm (steelmate 986) ....

Så der har været en del lednings arbejde for at sige det mildt !!! - Her til sidst opdagede jeg at der på højre blinklysfatning så ud til at være byttet rundt på stel og + i stikkene - jeg ændrede det ....

Med det resultat at den så blinker i alle 4 istedet for kun højre ..... Hvorfor ???? :-D ... noget med de har fælles stel - kan ikke helt gennemskue det på lednings diagrammet ...
Vedhæftede filer
video-1537384519.mp4
(3.45 MiB) Downloadet 209 gange
42858974_2313541002213684_4421997851496677376_n.jpg
Zip 50 CAT 2000 - on models.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11163
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Blinklys alle 4 blinker ( når man blinker til højre )

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror der er en fejl på tegningen ved "Turn signal switch" der hvor forbindelserne er tegnet ved L og R.
Der er flere eldiagrammer på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... iaggio.php
Tror rød er venstre sides blinklys og blå-sort er højre sides blinklys.
Brugeravatar
Meiers
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2018 13:02
Scootere: Piaggio Zip 2t

Re: Blinklys alle 4 blinker ( når man blinker til højre )

Ulæst indlæg af Meiers »

Mjaa - det er en lidt mærkelig måde kontakterne er tegnet på og ja det ser ud som om den slutter strømmen mellem enten blåsort og rød -> venstre blinklys ... eller rød og blåhvid (højre blink)

Det blåsorte er det strømbærende kabel op til kontakten. - og som jeg ser det burde det være lige meget om stikkende på pærene sad på den ene eller anden måde ... Jeg kunne kun finde nogle sorthvis el-diagrammer men der er et til Zip der minder om det her ->
Vedhæftede filer
piaggio_zip_sp_eldiagram.gif
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11163
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Blinklys alle 4 blinker ( når man blinker til højre )

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan tage alle blinklysledningerne af som du har sat på og prøv forfra en ledning af gangen og test at det virker inden du sætter næste ledning på.
Besvar