VGA N1 tuning hjælp pls!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Jps »

kenni skrev: 14. november 2018 22:28 Køb en 45 variomatik. Har jeg gjort.. Den kørte 32 før ved 8000 omdrejninger. Nu køre den 46 ved 8000 omdrejninger. Skifter indsugnings pakning også.. Og fixer udstødning.. Den må have en begrænsning man kan fjerne
Omdrejningerne burde falde en del, når den bliver ændret til at køre hurtigere grundet at begrænsningen er taget. Og de eneste begrænsninger der kan være på/i udstødningen er enten en tragt i forrøret og katalysatoren der begrænser røret.
Brugeravatar
kenni
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. november 2018 21:56

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af kenni »

Men når man blot skifter dele fra en 45 piller du ikke begrænsningerne som sådan.. Slet ikke ved variomatic. Du lader den bare yde mere ved samme omdrejninger.. Men når man sliber begrænsningen i variomatic af så burde den kunne tage flere omdrejninger medmindre disse er begrænsede.
Brugeravatar
kenni
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. november 2018 21:56

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af kenni »

Håber på tragt i forrøret... Så kan man vel bore det ud
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Jps »

kenni skrev: 16. november 2018 07:32 Håber på tragt i forrøret... Så kan man vel bore det ud
Det er bare en svejseklat, der holder den. Den skal slibes eller brækkes, af.
Brugeravatar
Meyer77
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. januar 2019 20:42
Scootere: VGA N1 (30)

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Meyer77 »

Er der nogle af jer der har haft brug for at skifte dyse?
Jeg oplever at den ikke vil tage imod gas, den tøver lidt før den tager ved..
Brugeravatar
Meyer77
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. januar 2019 20:42
Scootere: VGA N1 (30)

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Meyer77 »

Er der nogle at jer, der har forsøgt at afbryde forbindelsen mellem pickupen og ECU’en ?
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Dintid »

kenni skrev: 14. november 2018 22:28 Køb en 45 variomatik. Har jeg gjort.. Den kørte 32 før ved 8000 omdrejninger. Nu køre den 46 ved 8000 omdrejninger. Skifter indsugnings pakning også.. Og fixer udstødning.. Den må have en begrænsning man kan fjerne
Min er i forvejen en 45. Har du skiftet din indsugningspakning? For der er forskel.
Fundet andre forskelle?
Brugeravatar
Meyer77
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. januar 2019 20:42
Scootere: VGA N1 (30)

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Meyer77 »

Dintid; har du forsøgt at deaktivere den elektroniske spjælregulator på karburatoren?
Det er jo den der begrænser omdrejningerne.
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Dintid »

Meyer77 skrev: 22. januar 2019 20:13 Dintid; har du forsøgt at deaktivere den elektroniske spjælregulator på karburatoren?
Det er jo den der begrænser omdrejningerne.
Jeg har slet ikke rodet med noget. Jeg ved ikke engang hvor jeg skulle justere på den der?
Men hentyder du til max hastighed, så tror jeg mere det er min glidestang der skal skiftes, da den ikke “skifter gear” det sidste gode stykke af rpm skalaen.
Brugeravatar
Meyer77
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. januar 2019 20:42
Scootere: VGA N1 (30)

Re: VGA N1 tuning hjælp pls!!

Ulæst indlæg af Meyer77 »

Dintid skrev: 23. januar 2019 01:45
Meyer77 skrev: 22. januar 2019 20:13 Dintid; har du forsøgt at deaktivere den elektroniske spjælregulator på karburatoren?
Det er jo den der begrænser omdrejningerne.
Jeg har slet ikke rodet med noget. Jeg ved ikke engang hvor jeg skulle justere på den der?
Men hentyder du til max hastighed, så tror jeg mere det er min glidestang der skal skiftes, da den ikke “skifter gear” det sidste gode stykke af rpm skalaen.
Helt enig.. begrænsningen i variatoren skal væk først.
Jeg har fjernet den ved forsigtig at slibe den på en båndpudser. Det virker perfekt.
Besvar