Punkterer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Punkterer

Ulæst indlæg af resderra »

hvis jeg ikke piller småsten næsten 100% en gang om måned har været ude for hver 14 dage. så jeg piller sten en gang om ugen eller hver anden. men det plejer kun at have problemer med om sommeren fordi det nogle lastbiller med skarpe småsten som kører over en bro hvor det selvlig bliver liggende der hvor jeg skal køre. og de sten er virkelig skarpe og kommer nemt til at sidde fast og borer sig selv længere end hver gang hjulet drejer rundt. kort sagt hvis du aldrig ser små skarpe sidde fast i dit dæk er chancen minimal for punktering . Desuden tror jeg også på at men for punktering ved glat dæk altså uden meget profil (dæk med nogle dybe streger)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Punkterer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg punktede tror det var en uge efter jeg havde købt min scooter fra ny af :(
Jeg har godt hørt det hjælper og tage sten og andre ting ud af dækket engang imellem men de gange jeg har punktede har punkteringen kommet hurtigt.

En skarp sten i det lave del af dækmønsteret. En skrue. En kraftig papirklips.
Den kraftige papirklips var den der lavede de mindste huller men fordi den lavede 2 lige ved siden af hinanden så har det været den mest irriterende fordi det er svært at lappe med klisterpind når de sidder lige ved siden af hinanden og de blev utætte engang imellem også tilsidst havde jeg lappede dem så meget at de 2 huller gik sammen til 1 stort hul også var det for stort til at blive lappet og jeg har nu sat et nyt dæk på.

Min erfaring er at det er en god ide at køre med et lappesæt i scooteren og en pumpe hvis man skal lidt langt væk hjemmefra fordi det godt nok kedeligt og punktere et sted langt væk.

Man kan da godt køre på et fladt slangeløst dæk men det nok ikke særlig godt i længere tid.
Da jeg gjorde det sidst var mit dæk meget varmt da jeg kom hjem fordi det gnider sig mod fælgen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Punkterer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lappegrej jeg har købt i thansen var fint og du kan købe ekstra klistrepinde når du løber tør.
Det eneste der ik er så godt er den "nål" man presser klistrepinden ind med fordi den virker lidt som en modhager så den trækker klisterpinden med ud igen. Så jeg har slebet min så der ikke er den modhage.

De sælger fodpumper i thansen selvom det er noget værre lort men de så også billige.
De behøver ik være en fodpumpe men gør det hele lidt lettere.
Man kan også få sådan nogen trykluftpatroner men dem har jeg ikke prøvet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Punkterer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja de kan sagtens bruges de bare ikke så godt lave de 2 jeg har købt der af samme type.
Den ene er vist nok knækket i gummislangen fordi det bare er dårlig kvalitet og ikke kan holde til at blive bukket så mange gange.
Men det meget bedre at pumpe med foden fremfor med hænderne.
Hvis du syns du har plads til en fodpumpe så køb sådan en jeg syns bare den fylde lidt rimeligeligt hvis man kun har plads under sædet.
Brugeravatar
Mgb67
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. februar 2011 18:06
Scootere: Italjet fra 1997
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Re: Punkterer

Ulæst indlæg af Mgb67 »

Jeg er punkteret 1 gang på scooter over en årrække på ca. 10-12 år. Dengang jeg kørte knallert gik der som regel ikke meget mere end en måned eller 2 imellem punktering. Grunden er sikkert at hjul med slange er noget skidt..
Besvar