PGO New Ligero - skal, skal ikke? (motor)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Oliepåknapperne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. juni 2018 01:50
Scootere: PGO New Ligero 14'
Puch Maxi k ukendt årgang
Kymco Agility ukendt årgang

PGO New Ligero - skal, skal ikke? (motor)

Ulæst indlæg af Oliepåknapperne »

Hej :scootergris:
Jeg har i lang tid godt kunne lide at lave små opgave på mine knallerter/scooter
men på den seneste tid har dette ikke været nok

jeg tænker at jeg nok bare burde prøve mig frem, men så igen hvorfor ikke lige prøve at spørge til råds (det kan jo være, der er nogle der ved hvad de snakker om)
Jeg har pillet diverse begræsninger i min PGO og sat et TP tun udstødning på. jeg har så valgt jeg gerne vil prøve med en Stage6 street istedet.
udover dette overvejer jeg kraftigt at skifte cdi'en ud med en begrænset, men er blevet lidt i usikker på dette.
(har ikke skiftet dysse, men skal ha afprøvet nogle andre ruller og muligvis få anskaffet mig et dyssesæt)

spørgsmål 1. kan det passe at når jeg kører ned af en stejl bakke at cdi'en kommer over sin begrænsning og ikke når jeg kører lige ud
eller er dette pga min tunge vægt og scooterens lave hk. (er simpelhen i tvivl om hvornår du er sikker på om cdi begrænser eller om den ikke gør)
men når jeg køre stejlt ned af bakke har jeg ingen problmer med at nå høje omdrejninger.

spørgsmål 2. Jeg har gået og overvejet at lave lidt mere om på motoren, jeg har bestemt mig for jeg i første omgang ikke vil lave om på topstykke, cylinder, kaburator, og stempel. (indtil det evt står til udskifning af sig selv) men udover dette tænker jeg om det vil give mening at skifte variator og gearing i forhold til om det giver noget i optræk og topfart, samt kan man godt skifte variator og gearing uden at skulle skifte krumtap (og muligvis mere) uden at forkorte livet på din motor.

jeg håber der er nogle der kan give mig svar på mine 2 spøgsmål, jeg har forgæves prøves at lede i forum og søge
mvh En forvirret :crazy: scootergris :gris: :gris: :gris:
Vedhæftede filer
"Grisen"
"Grisen"
Skærmbillede 2018-06-13 kl. 02.08.08.png (185.95 KiB) Vist 3304 gange
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: PGO New Ligero - skal, skal ikke? (motor)

Ulæst indlæg af TOCA »

Det er ikke alle CDI'er, der begrænser på antal omdrejninger allene, de kan måle på mange ting. Men derfor kan du godt opleve lidt ekstra omdrejninger, på vej ned ad bakke, da motoren her bliver trukket rundt (scooteren er i højeste gear og koblingen har fat).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11163
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: PGO New Ligero - skal, skal ikke? (motor)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kørte også engang ned af en stejl bakke hvor jeg også synes min kom over de omdrejninger som den normalt begrænser til.
Det var ligesom om den prøvede at begrænse i starten men så kom den åbenbart så højt op i omdrejningen pga. den stejl bakke at den opgav at begrænse.
Men det så meget sjældent jeg møder så stejlt en bakke og hvis jeg gør plejer jeg nok at bremse.
Brugeravatar
Oliepåknapperne
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. juni 2018 01:50
Scootere: PGO New Ligero 14'
Puch Maxi k ukendt årgang
Kymco Agility ukendt årgang

Re: PGO New Ligero - skal, skal ikke? (motor)

Ulæst indlæg af Oliepåknapperne »

Jeg tror jeg køber en stage6 uberænset cdi, og så ser jeg hvordan den opfører sig. (muligvis prøver andre mærker efterfølende hvis det ikke er optimalt)

har i nogle erfaringer med at skifte variator og gearing til tun? er dette muligt på std opsætning af krumtap, cylinder og topstykke uden at det tager mere skade end normal slid? mvh
Besvar