PGO Ligero problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Bebbe »

Er der nogen der har en ide om hvorfor simmeringen i vario siden bliver skudt ud, der er ingen slør i krumtappen, scooteren har kørt 7500 km.
Den begyndte at køre med variabel omdrejninger og der tjekkede jeg diverse pakninger fandt ud af menbranpakning var en smule utæt samt bundpakningen var heller ikke tæt, simmering ved vario siden var utæt, satte en ny i og kørte så en lille tur så begyndte den igen at variere hastigheden jeg tjekkede simmeringen igen og ser at den var på vej ud igen, jeg satte den på plads igen og satten en ekstra i altså nu køre den med 2 simmeringe i , jeg køre en tur og tjekker igen og her ser jeg så et de to ringe jeg har sat i er på vej ud igen. Er der nogen der har en ide om hvorfor den gør det. :crazy:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Jps »

Bebbe skrev:Er der nogen der har en ide om hvorfor simmeringen i vario siden bliver skudt ud, der er ingen slør i krumtappen, scooteren har kørt 7500 km.
Den begyndte at køre med variabel omdrejninger og der tjekkede jeg diverse pakninger fandt ud af menbranpakning var en smule utæt samt bundpakningen var heller ikke tæt, simmering ved vario siden var utæt, satte en ny i og kørte så en lille tur så begyndte den igen at variere hastigheden jeg tjekkede simmeringen igen og ser at den var på vej ud igen, jeg satte den på plads igen og satten en ekstra i altså nu køre den med 2 simmeringe i , jeg køre en tur og tjekker igen og her ser jeg så et de to ringe jeg har sat i er på vej ud igen. Er der nogen der har en ide om hvorfor den gør det. :crazy:
Hvis du har presset simmeringen helt ind mod lejet i variosiden, er det måske derfor den bliver skudt ud. Det kan også skyldes hakker i blokken ved simmeringen så den får falsk luft, plus for stort tryk. Der er jo tryk på, når stemplet farer op/ned.

Hvad med simmeringen i den anden side (tændingssiden)? er den utæt?

Har også prøvet med 2 simmeringe i min gamle Big engang. Men de blev da siddende i det mindste. Men den inderste var temmelig slidt, på grund af, at den sad for tæt på lejet. Har du tjekket selve membranen (den skal slutte helt tæt, ved membranbladene) og skiftet til 2 nye pakninger ved den?
Senest rettet af Jps 6. februar 2011 18:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Bebbe »

Menbran pakninger er skiftet og membran er tæt. Da jeg skiftede simmering satte jeg den der hvor den gamle ring sad altså ikke helt ind til lejet, det var først da den blev skudt ud igen den måtte rykkes længere ind for at gøre plads til en ring mere dog ikke helt ind til lejet. Ringen i den anden side er tæt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Jps »

Bebbe skrev:Menbran pakninger er skiftet og membran er tæt. Da jeg skiftede simmering satte jeg den der hvor den gamle ring sad altså ikke helt ind til lejet, det var først da den blev skudt ud igen den måtte rykkes længere ind for at gøre plads til en ring mere dog ikke helt ind til lejet. Ringen i den anden side er tæt.
Ja, så har jeg ikke en løsning, lige nu og her. Har ikke selv haft problemet, på mine big's.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Bebbe »

Hmmm Nå men nu har jeg givet den yderste lidt sigaflex 221 karosserilim i yderkanten så må den lige stå til i morgen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Jps »

Bebbe skrev:Hmmm Nå men nu har jeg givet den yderste lidt sigaflex 221 karosserilim i yderkanten så må den lige stå til i morgen.
Husk at der udvikles varme i variatorhuset, så limen holder måske ikke ret længe.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du monteret den rigtigt ?
Jeg ved ikke hvordan den skal monteres men den skal vel sidde i et hak et bestemt antal mm inde.
Ved ik om det hjælper men prøv og rengøre for olie der hvor simmerringen skal sidde i motorblokken så der ikke er olie imellem.
Eller prøv og køb en ny simmerring af et andet mærke eller type og se om den er bedre.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Har du monteret den rigtigt ?
Jeg ved ikke hvordan den skal monteres men den skal vel sidde i et hak et bestemt antal mm inde.
Ved ik om det hjælper men prøv og rengøre for olie der hvor simmerringen skal sidde i motorblokken så der ikke er olie imellem.
Eller prøv og køb en ny simmerring af et andet mærke eller type og se om den er bedre.

Nu du nævner det, så skal fjederen der sidder i simmeringen, vende ind mod lejet. Kan jo være Bebbe, har vendt den forkert ;). Og nu kommer der jo lidt olie ud mellem simmering og leje det kan ikke undgåes. Når ny skal monteres, er det altid godt at bruge en lille smule fedt, så den glider lettere på plads.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Bebbe »

Den er monteret og købte noget lim som kan bruges til simmeringe. og det virker fint nu.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO Ligero problem

Ulæst indlæg af Jps »

Bebbe skrev:Den er monteret og købte noget lim som kan bruges til simmeringe. og det virker fint nu.
Og limen hedder?? (i tilfælde af, at jeg skal bruge det ;) ).
Besvar