Tms s3 Elstart og kick helt kaput

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
mikkel-johansen11
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. februar 2011 20:15
Scootere: Jog r
Tms s3

Tms s3 Elstart og kick helt kaput

Ulæst indlæg af mikkel-johansen11 »

Hej :)
jeg har en Tms s3 (4takt)
Nu kører jeg ikke selv på den, men en af mine venner har lånt den, men el og kickstart har altid virket. han sagde den virkede fint da han kørte og der var ingen problemer..
også gik der 5 dage, hvor han ikke kørte også kunne den ikke starte på elstart. men den sagde dog den lyd som det siger når den næsten kan få "fat"
men nu hvor der er gået 14dage kan den slet ikke tænde.. den siger ingen gang en lyd fra elstarten? og kickstart virker heller ikke.. ligesom den ikke opfanger det..
har hørt det hjælper og slå lidt på starteren? hvor sidder den så kaldte starter?:)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tms s3 Elstart og kick helt kaput

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan være batteriet er afladt.
Hvis i har en oplader så oplad batteriet.
Hvis i har et multimeter så prøv og mål hvor mange volt batteriet har og skriv det her.
Hvis i har et andet batteri så prøv det.

Jeg tror ikke det hjælper at slå på starter motoren men jeg tror den sidde ligesom her.
Billede
Der er også en del der hedder starterdrev det var måske den han mente.
Billede
Men igen jeg tror ikke det hjælper at slå på den.

Nu ved jeg ikke hvilken type CDI der sidder i TMS S3 men på min scooter (Kymco Super 8) der får CDI boksen strøm fra batteriet så hvis batteriet er afladt kan man ikke køre.
Men på nogle scootere får CDI boksen strøm fra generatoren også kan man vist godt køre selvom batteriet er fladt.
Besvar