Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Ulæst indlæg af Bebbe »

Hej jeg er ny på dette forum og håber på lidt hjælp.
Jeg har en T-REX den starter fint og køre fint men nogle gange når jeg køre er det som om den går ned i fart ca. 10 -20 km/t og så vil den ikke trække særlig meget, den kan gøre både i varm og kold tilstand.
Jeg har skiftet rem,ruller,tændrør,kobling ok,filter ok. er der nogle der har en ide hvad problemet kan være. :wtf:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til. Vi er alle nye på dette forum da det er nyt :P

Prøv og check om det kan være bremserne som ikke give helt slip.
Bremse på for og bag bremse og giv slip og løft forhjulet og se om det drejer frit rundt og det samme for baghjulet. Baghjulet stopper dog hurtigt og er tungt at dreje rundt det normalt men du kan måske fornemme om bremserne har givet slip eller ej.

Det kunne være et problem i CDI boksen og det kan næsten kun undersøges ved at sætte en anden boks i.

Prøv og kør en lang tur og tag så tændrøret ud og sammenlign med : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... andror.php

Det kunne måske være en løs forbindelse.
Check at tændrørshætte, tændrørskabel og tændspole er forbundet godt.

Så kunne det være den får for lidt benzin... men det tror jeg ikke umiddelbart når det kommer og går.

Prøv og skriv noget mere om hvornår du oplever det.
Er det når gashåndtaget er drejet fuldt eller ved lav hastighed det sker eller begge dele ?
Når det sker så prøv og hold ind til siden og sæt de på centerstøtteben så baghjul ikke rør jorden og giv fuld gas. Kan den så komme helt op i omdrejninger ? eller er der også problem selvom den ikke skal skubbe noget.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Ulæst indlæg af Bebbe »

Hej
Det er ikke bremserne de slipper fint. Når jeg køre og evt holder ved et kryds og vil køre igen så kan den godt finde på det, men også når jeg køre en længer tur så kan man lige som fornemme at der er noget der pludselig holder igen og hvis jeg så stopper og drejer nøglen så motoren slykkes og starter lige med det samme igen så er det intet galt. jeg har lige renset karburatoren totalt og alt så fint ud ,benzinfilter i talken er også ok så der er fin benzintilførsel alle vacumslanger er ok. efter min mening kan det næsten kun være CDIèn der spiller et pus eller er jeg forkert på den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg syns da også det lyder som noget elektrisk.
Jeg har kigget lidt på nettet og det ser ud til du kan få en uorginal cdi til kun 100 kroner og en orginal til 220 kroner så det jo ikke helt vildt mange penge af bruge hvis det viser sig at det ikke hjalp.
Jeg gav over 500 kroner for min cdi boks til min Kymco Super 8 :o

Hvad med batteriet hvor mange volt er der på ?
Prøv og fjerne batteri kablerne og lad det står i 1 time uden at bruge det og mål så hvor mange volt det har.
Det skal gerne have omkring 12,8 men 12,4 er sikkert okay.

Prøv så og sæt kablerne på igen og start motoren og se hvor mange volt det nu er. Det skal gerne være omkring 14,5 volt når motoren kører så virker generatoren og spændingsregulatoren og batteriet oplades fint.

Prøv at undersøg pickupen om der skulle være et problem med den og kig i stikket og også generator stikket.

Men jo jeg syns også det lyder som CDI boksen eller en løs forbindelse.

Jeg havde også et problem på min scooter som kom og gik. Det var forlyset som slog til og fra af sig selv og det viste sig at være cdi boksen. CDI boksen på min scooter er lidt specielt fordi den laver et signal til en anden boks som så tænder for forlyset.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Ulæst indlæg af Bebbe »

Nå nu fik jeg sat en ny CDI-box sat i og kørte en tur på ca 20 km og den kørte fint, så fejlen lå nok i CDI-boxen. Tak for de gode tips herinde fra.
Brugeravatar
benjamin11225
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. oktober 2010 15:52
Scootere: Hejsa Alle sammen (:

jeg har en pgo hot 50 jeg er kommet til at køre ind i min ven (skete ikke noget) han ramte sin arm ind i mit side spejl og ramte hans bag dæk med min udstødning og nu virker min elstart ikke, kan i hjælpe mig

På forhånd tak

Re: Hjælp til pgo hot 50

Ulæst indlæg af benjamin11225 »

Hejsa Alle sammen (:

jeg har en pgo hot 50 jeg er kommet til at køre ind i min ven (skete ikke noget) han ramte sin arm ind i mit side spejl og ramte hans bag dæk med min udstødning og nu virker min elstart ikke, kan i hjælpe mig

På forhånd tak
Brugeravatar
benjamin11225
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. oktober 2010 15:52
Scootere: Hejsa Alle sammen (:

jeg har en pgo hot 50 jeg er kommet til at køre ind i min ven (skete ikke noget) han ramte sin arm ind i mit side spejl og ramte hans bag dæk med min udstødning og nu virker min elstart ikke, kan i hjælpe mig

På forhånd tak

Re: Hjælp til pgo hot 50

Ulæst indlæg af benjamin11225 »

Hejsa Alle sammen (:

jeg har en pgo hot 50 jeg er kommet til at køre ind i min ven (skete ikke noget) han ramte sin arm ind i mit side spejl og ramte hans bag dæk med min udstødning og nu virker min elstart ikke, kan i hjælpe mig

På forhånd tak
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp til PGO T-REX 45 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og undersøg ledningerne på starter motor og starter relæ.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... rter_motor
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... tarterrele
Det kan være der bare er en ledning der er røget løst under sammenstødet.

Når du bruger el starter knappen kan du så hører starterrelæet sige "klik klik" i det du trykker og giver slip ?
Besvar