VGA Exlora

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

VGA Exlora

Ulæst indlæg af Rene »

Min oplevelse med VGA explora R fra thansen helsingør. Efter jeg kørte den til tanken, fyldte på øh kun milesplus 4l, den toppede. Ja så tog jeg hjem og gav alle bolte wd40, også bagbremse bolt. Fik af vide af mekaniker at åbne skjoldet foran, og give alt silikone, ved samlinger/stik er godt, der er et par få stik, samlinger. Det gjorde jeg, samtididig med at give hornet wd40. Det har hjulpet meget. Intet vand/salt på delene. Den kører faktisk perfekt, nu kommer det pudsige, der står et mærket på at der skal skiftes olie efter 300km. Men thansen skriver 1000. No way, jeg skifter v 300.... Vh René med ny vga 45 4t scooter Iøvrigt er forbremsen (skive) ret dårlig, der kan være en smule olie på... Det bliver bremset væk på et tidspunkt, men ikke man skal trykke hårt, på en bremse (kørt mc i 20 år), der er skivebremser noget af det nemmeste til at bremse)
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

Re: VGA Exlora

Ulæst indlæg af Rene »

Vga scooter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11163
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Exlora

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vis gerne billede så man kan se hvor det står på scooteren.
Kan være det med de 1000 km er noget T. Hansen skriver som standard til alle scootere så de kan bruge det samme serviceskema men jeg ville da også klart hellere følge det producenten skriver.
Brugeravatar
laygyst
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. oktober 2017 06:07
Scootere: vgaexplora vga grudo

Re: VGA Exlora

Ulæst indlæg af laygyst »

Har haft min explora i 1 år tilapril, det med W 40 lyder som en god ide, ville gherne ha en el-afbrydedr med fjernbetjening, det er meget let at få den til at gp stærkt, men pas på med højst 7000 omd, ellers kan den let brande af, moteren.
Brugeravatar
laygyst
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. oktober 2017 06:07
Scootere: vgaexplora vga grudo

Re: VGA Exlora

Ulæst indlæg af laygyst »

hej er der nogen der ved om det gir fart og mindre bencinforbrug hvis udstødninge ved gummit op til karb bliver stoppet vil dette ske er det rigtigt ?????????????

mvh laygyst
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11163
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Exlora

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mener du den her?
REEcat.jpg
Kan ikke se hvordan det skulle ændre på fart eller forbrug.
Det eneste den gør er at lukke luft ind til katalysatoren.
Besvar