Anbefaling af scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Strate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. januar 2018 11:40
Scootere: Piaggio fly 45 4T

Anbefaling af scooter

Ulæst indlæg af Strate »

Hej allesammen.

Jeg er på udkig efter en scooter 30 km/t. Mit budget er ca. 8000 kr. Den skal være lovlig og drift sikker...

Har kigget på VGA men aner ikke hvad jeg skal gå efter... Jeg skal bruge den hverdag.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anbefaling af scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er ikke så meget at vælge i mellem til 8000 kroner fra ny andet end de allerbilligste kinesiske scootere som blandt andet sælges af T. Hansen (VGA Explora og VGA Firefox).
De har også nogen demomodeller/brugte som er endnu billigere. Så kan man tænke over hvorfor de mon har dem.
Hvis du vil have noget der er bedre så kan du vente til du har flere penge. Ved 10000-12000 kroner er der meget mere at vælge i mellem.
Hvis du går i T. Hansen så prøv at sammenlign kvaliteten på VGA og Sym.
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

Re: Anbefaling af scooter

Ulæst indlæg af Rene »

Ehm her vil jeg da blande mig lidt. Såfremt du har 6390kr. Dog hvis du skal ha den 30, er prisen dyrere, med det hele 7390kr. Ja så har du en hvid med blå staferinger i vga explora 45 med plade og klargjort (som de skriver) Thansen. Det er samme GY6 moter 4t 139QMB/49QMB/50QMB, som sidder på flere scootere. Motor er fin, så er vi fremme til bygge kvalitet, bolte/aksler/stik (især bag forskjold). Stik bag forskjold skal ha lidt silikone. Jeg har kun kørt 387km, men kan allerede se rust på selve stammen. Forskærm er ikke nok til at der kommer skidt/salt op bagved. Dette gør for såvidt intet, men hvis der ses rust, skal det væk med det samme.. Overvejer selv at give det en smule pava 213. (af det jeg kan se). Så vil det med høj sandsynlighed ikke ruste.... Dog vil meget grus hænge fast da pava er et klistret/tjære agtigt middel. Vh René
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

Re: Anbefaling af scooter

Ulæst indlæg af Rene »

Med andre ord 139QMB vil være fin som 30 scooter, du vil bare ku mærker optræk lige til 30kmt. Så siger nope/desværre, ikke flere omdrejninger. Men fjerner du begræsningen som er nem, så er du oppe på omkring 70kmt. Kad dog være med det, især når den skal indkøres, dvs du kun må give halv gas, bare rolig den kommer stadig op på 30. For alt efter 1/3-1/2 er overskud som du intet bruge til noget. CDI sørger for de omdrejninger der skal til for 30... Men foreløbig har jeg været glad for min... Vh René
Besvar