Speedake går ud efter 200 meter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Strate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. januar 2018 11:40
Scootere: Piaggio fly 45 4T

Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af Strate »

Hej allesammen

Min speedake går ud efter lidt kørsel og vil knap nok holde sig i tomgang og dør hvis jeg gir gas. Har nyt benzinfilter, tændspole, tændrør på. Har blæst kaburator igennem osv. Prøvet at trække stel fra blok og til stel uden held. Hvad kan være galt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv om den kan køre i tomgang i 5 minutter og se om der er forskel når den er varm.
Brugeravatar
Strate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. januar 2018 11:40
Scootere: Piaggio fly 45 4T

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af Strate »

Det kan den både kold og varm. Har svært ved det varm efter de 200 meter. Kan køre igen hvis den er slukket i 5 min. Så kan den 100 meter igen.
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. februar 2015 14:56
Scootere: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af tiggi »

Kan godt se du skriver nyt filter , men tror det er din bensin tilførelse det er galt med enten vendt filter eler svømmer i kaburator da det er 200 m. der er distance .
Brugeravatar
Strate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. januar 2018 11:40
Scootere: Piaggio fly 45 4T

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af Strate »

ok hvordan tjekker jeg svømmer ? Og har læst at hvis man laver hul i benzin dæksel kan det også hjælpe ?
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. februar 2015 14:56
Scootere: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af tiggi »

Der ligger rigtig gode info og billeder oppe i menüen " køretøjets dele " vil tagefor lang tid at forklare noget som med billede i menu kan vise det på meget kort tid
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du mener det er mangel på hul i benzindækslet kan puste igennem hullet hvis der er et eller lade det sidde løst mens du tester.
Prøv og giv gas mens den står på centerstøtteben med hjulet og jorden og se om den også går ud der. Både kold og varm.
Prøv mens hjulet kan dreje frit og prøv mens du bremser.
Prøv og pump gashåndtaget og prøv og drej det langsom så den når at komme op i omdrejninger før du drejer mere.
Tjek luftfilter, karburator, indsugningsstuds, vakuumslanger sidder tæt og er som de skal være.
Har du lavet om på luftfilteret?
Prøv og hold hånden for luftindsugningen så den ikke kan suge så meget luft og se om det hjælper.
Brugeravatar
Strate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. januar 2018 11:40
Scootere: Piaggio fly 45 4T

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af Strate »

scootergrisen skrev: 24. januar 2018 15:10 Hvis du mener det er mangel på hul i benzindækslet kan puste igennem hullet hvis der er et eller lade det sidde løst mens du tester.
Prøv og giv gas mens den står på centerstøtteben med hjulet og jorden og se om den også går ud der. Både kold og varm.
Prøv mens hjulet kan dreje frit og prøv mens du bremser.
Prøv og pump gashåndtaget og prøv og drej det langsom så den når at komme op i omdrejninger før du drejer mere.
Tjek luftfilter, karburator, indsugningsstuds, vakuumslanger sidder tæt og er som de skal være.
Har du lavet om på luftfilteret?
Prøv og hold hånden for luftindsugningen så den ikke kan suge så meget luft og se om det hjælper.
den er ikke født med hul i dæksel.. prøvede at tage dæksel af der dør den når jeg gir gas.

Den går ud når jeg gir gas mens den er på center støtteben. både varm og kold. også mens hjul løber frit og mens jeg bremser.

når jeg pumper er det det samme.. den lyder som om den bare dør ud.. kommer slet ikke op i omdrejninger.

Luftfilter er nyt, karburator er renset 7 gange, svømmer er indstillet, Indsugnings studs er hel uden revner, vakuumslange fra karburator er iorden.

Har ikke lavet om på luftfilter det er originalt.

ps. Jeg kan ikke finde menuen med scooterens dele.. hvor der er guides osv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tag benzinslangen af karburatoren og peg slangen ned i en benzindunk og start motoren og se om der kommer benzin ud.
Prøv også at tage vakuumslangen af indsugningsstudsen og sug i den, så skulle det gerne fosse ud med benzin.
Hvis du har gennemsigtig benzinslange på kan du se om den er fyldt med benzin.
Brugeravatar
Strate
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. januar 2018 11:40
Scootere: Piaggio fly 45 4T

Re: Speedake går ud efter 200 meter

Ulæst indlæg af Strate »

der sidder ingen vakuumslange på indsugningsstudsen.. der sidder kun en lille slange på karburator og ved ik lige hvor den går hen.. benzin filter er fyldt med benzin
Besvar