Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
stepper
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. december 2017 04:54
Scootere: Ejer en t-hansen scooter. Behøver hvis ikke sige mere hehe

Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Ulæst indlæg af stepper »

Hej. Laver scooteren for min far. Er ikke uddannet knallert mekaniker men har rodet med dem hele livet og arbejdet som knallert mekaniker I 2 år. Er 33 nu.

Have sagt det er jeg total på broen bund.
Karburatoren er renset, dyser op fra 58 til 62, filter er skiftet, membranen er perfekt. Lukker tæt og fløjter ved pust. Chokeren virker. Den bliver varm og giver sig ved kontakt til batteri. Fulgte guiden på siden her. Starter helt fint i mit opvarmet værksted. Med det samme uden tøven. Men uden for. Nix. Den er død!

Nogen bud?

Venlig hilsen Stefan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kig om der er gnist.
Brugeravatar
stepper
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. december 2017 04:54
Scootere: Ejer en t-hansen scooter. Behøver hvis ikke sige mere hehe

Re: Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Ulæst indlæg af stepper »

scootergrisen skrev: 11. december 2017 10:28 Kig om der er gnist.
Der kommer en fin blå gnist.
Scooteren har kun kørt 1000km og har en fin krompration.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Umiddelbart tror jeg motoren får for lidt benzin.
Det hjælper muligvis med en større størrelse tomgangsdyse om vinteren hvis ellers det er til at købe.

Prøv og hold hånden for luftindsugningen så den suger mere benzin og se om det hjælper.
Prøv og kør med elstarteren også drej gashåndtaget langsomt og lyt om den er ved at starte når gashåndtaget er drejet på en bestemt måde.

Ved ikke hvor grundigt du har renset karburatoren men du kunne prøve og rense den grundigt og tjekke at der er hul igennem alle steder hvor der skal komme benzin/luft. Særligt de dyser/gange som bruges af choker, tomgangsdyse og luftskrue.
Eventuelt prøv med standarddysen.
Brugeravatar
stepper
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. december 2017 04:54
Scootere: Ejer en t-hansen scooter. Behøver hvis ikke sige mere hehe

Re: Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Ulæst indlæg af stepper »

scootergrisen skrev: 11. december 2017 16:36 Umiddelbart tror jeg motoren får for lidt benzin.
Det hjælper muligvis med en større størrelse tomgangsdyse om vinteren hvis ellers det er til at købe.

Prøv og hold hånden for luftindsugningen så den suger mere benzin og se om det hjælper.
Prøv og kør med elstarteren også drej gashåndtaget langsomt og lyt om den er ved at starte når gashåndtaget er drejet på en bestemt måde.

Ved ikke hvor grundigt du har renset karburatoren men du kunne prøve og rense den grundigt og tjekke at der er hul igennem alle steder hvor der skal komme benzin/luft. Særligt de dyser/gange som bruges af choker, tomgangsdyse og luftskrue.
Eventuelt prøv med standarddysen.
Rigtige gode forslag og det vil jeg prøve i morgen! Det med en anden tomgangs dude kunne være spændende at prøve!

Den blev skilt af i atomer! Gør jeg altid. Skiller den af og ligger alt flot på noget papir eller fiber og renser så hver del grundigt i benzinen der var i karburatoren og med bremserens og samler den så igen efter jeg har blæst den meget grundigt igennem.
Brugeravatar
stepper
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. december 2017 04:54
Scootere: Ejer en t-hansen scooter. Behøver hvis ikke sige mere hehe

Re: Vga formula vil ikke starte i koldt vejr

Ulæst indlæg af stepper »

Okay. Update!

Scooteren fik en ny karburator og ved et hurtigt tryk på starteren, startede den!

Igen prøvede jeg med en fingeren I proppen i filteret. Igen held!
Jeg tog filteret af og lukkede helt for luft og efter lidt omdrejninger startede den men døde med det samme jeg fjernede hånden.!

Tog karburatoren af, og skiftede til den nye. Skiftede dysen til den 62 jeg havde købt og montere den. Uden filter startede den med det samme! Vildt og underligt.

Samlede den og den starter perfekt! Nu står den udenfor til den store prøve. Kan den starte når den kold?

Konklusion: den anden karburator har ej fejl. Hvor ved jeg ikke men må være ved benzin tilførslen!

Tak for din hjælp og Forslag og Mega ros til din side! Luk den aldrig hehe!
Besvar