Drypper svagt med sort olie. hjælp

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
samuray111
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
Scootere: yamaha neos :-)

Drypper svagt med sort olie. hjælp

Ulæst indlæg af samuray111 »

Hej. Jeg pillede skivebegranseren af i går og kørte så en tur, kunne ikke mærke nogen forskel før jeg kørte ned af en bakke, før kunne den ca. Køre 60 og nu nåede den op på 75kmt men da jeg begyndte at køre lige ud tanbte den drastisk farten og der var helt sikkert sket et eller andet med den jeg troede det var fordi den var blevet varm så jeg tog hurtigt gassen af den og istedet for at gå ud tog den gas igen, men jeg syntes den havde en lille forandret lyd og jeg troede at der måske var kommet et lille hul i min rustne udstødning, jeg tænkte det nok var bedst jeg fik sat skiven i igen da jeg ikke kunne få den til at køre hurtigere ligeud af lige vel og så her Idag, kunne jeg så se at den dryppede svagt med sort olie, omme fra højre side underneden scooteren, så tænkte om i ved hvad der er gået i stykker på den, nogen forslag. 😊
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Drypper svagt med sort olie. hjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er vel der oliepumpen osv. sidder.
At den ikke kørte hurtigere lige ud uden bøsningen er nok fordi den har kørt længe med bøsningen i og har fået slidmærker som den kan have svært ved at komme over.
Der er ikke noget godt ved at have bøsningen i.
Brugeravatar
samuray111
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
Scootere: yamaha neos :-)

Re: Drypper svagt med sort olie. hjælp

Ulæst indlæg af samuray111 »

ja variatorvæggene så ikke for godt ud, skal jeg bare købe en ny standardvariator, eller er det bedre med noget dyre udstyr eller er det kun for folk der har tænkt sig at tunne deres scooter med 70 ccm cylinder eller kan jeg godt mærke forskæl på optræk ved dyre variatormodeller, selv om jeg ikke skal tunne den.

og ang oliepumpen, hvis det er der problemmet ligger er det så en helt ny pumpe jeg skal købe eller findes der pakning i sådan en som moske har taget skade og skal skiftes eller noget helt tredje for den sags skyld..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Drypper svagt med sort olie. hjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne starte med at finde ud af hvor olien kommer fra.
Prøv at tag blæserskjoldet af og kig derind.
Kan da godt være der er lavet bedre variatorer end den som er standard.
Banerne hvor rullerne ligger kan have en anden vinkel som kan give en anden acceleration.
Brugeravatar
samuray111
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
Scootere: yamaha neos :-)

Re: Drypper svagt med sort olie. hjælp

Ulæst indlæg af samuray111 »

ok det prøver jeg lige. :-)
Besvar