Min Katalysator er gået i stykker.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Therooneyjonas
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 29. januar 2017 15:58
Scootere: Pgo hot 50

Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Therooneyjonas »

Hej :)


Min katalysator på min Pgo Hot 50, er desværre gået i stykker, det der er sket er at, der er gået en pakning i den, (fordi den var blevet mør) som er gået ned i mit udstødning. Så det betyder lige nu at den kører helt normalt fra 0-25, men når den rammer cirka de 25, begynder den at skratte en del, og kører med fuld omdrejninger (det gjorde den før ved 40 km/t Cirka) Når man kører på den føles det som om at den gerne vil kører hurtigere, men den kan ikke. Jeg har snakket med en Forhandler om det, og han siger at jeg skal have pillet katalysatoren ud, og have sat et helt nyt udstødning på. Men mit spørgsmål er: Er der sletter ikke en billigere løsning, end og gå ud og købe et helt nyt udstødning?


Fact: Hvis man tager skiven ud af den kører den helt normalt som en scooter skal uden skive, mærkeligt nok.

Tak for hjælp på forhånd :)

Hilsen Jonas
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan du ikke "bare" fiske pakningen ud?
Tvivler på det skulle få katalysatoren til at gå i stykke eller ændre på omdrejningerne.
Du skal selvfølgelig have en ny pakning på hvis du ikke allerede har sat en ny på. Efter du har fået den gamle pakning ud.
Hvis den larmer mere end normalt så kunne det måske være den er rustet i stykket eller noget der er løst i den.
Vise eventuelt billede af udstødningen og lav en video så vi kan hører det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Kan du ikke "bare" fiske pakningen ud?
Tvivler på det skulle få katalysatoren til at gå i stykke eller ændre på omdrejningerne.
Du skal selvfølgelig have en ny pakning på hvis du ikke allerede har sat en ny på. Efter du har fået den gamle pakning ud.
Hvis den larmer mere end normalt så kunne det måske være den er rustet i stykket eller noget der er løst i den.
Vise eventuelt billede af udstødningen og lav en video så vi kan hører det.
Det er ikke "bare" at fiske pakningen ud på en udstødning med "kat". Jeg har prøvet det på en af mine Big's og den kom aldrig ud. Jeg prøvede alt muligt. Pakningen kan lægge sig op ad katalysatoren og måske brænde fast og lukke de små huller i "kat'en".
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Jps »

Therooneyjonas skrev:Hej :)


Min katalysator på min Pgo Hot 50, er desværre gået i stykker, det der er sket er at, der er gået en pakning i den, (fordi den var blevet mør) som er gået ned i mit udstødning. Så det betyder lige nu at den kører helt normalt fra 0-25, men når den rammer cirka de 25, begynder den at skratte en del, og kører med fuld omdrejninger (det gjorde den før ved 40 km/t Cirka) Når man kører på den føles det som om at den gerne vil kører hurtigere, men den kan ikke. Jeg har snakket med en Forhandler om det, og han siger at jeg skal have pillet katalysatoren ud, og have sat et helt nyt udstødning på. Men mit spørgsmål er: Er der sletter ikke en billigere løsning, end og gå ud og købe et helt nyt udstødning?


Fact: Hvis man tager skiven ud af den kører den helt normalt som en scooter skal uden skive, mærkeligt nok.

Tak for hjælp på forhånd :)

Hilsen Jonas

Man kan ikke skifte katalysatoren, da den sidder svejst fast inde i udstødningen. Der skal en helt ny udstødning på. Du kan købe en lovlig uorginal udstødning til Pgo hos Thansen for 1.000 kr. Den originale koster 2.000-2.500 kr.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Jps »

Brugeravatar
Therooneyjonas
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 29. januar 2017 15:58
Scootere: Pgo hot 50

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Therooneyjonas »

Kan lige sige at lyden ihvertfald ikke er blevet anderledes af det. Tror jeg køber det der uoriginale udstødning fra t-Hansen. Men kan i fortælle hvorfor at den uden Skive kører helt normalt? Kunne man måske tage skiven ud og så tage nogen lettere ruller i, så den kører 40 igen. Kunne det være en mulighed?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Jps »

Therooneyjonas skrev:Kan lige sige at lyden ihvertfald ikke er blevet anderledes af det. Tror jeg køber det der uoriginale udstødning fra t-Hansen. Men kan i fortælle hvorfor at den uden Skive kører helt normalt? Kunne man måske tage skiven ud og så tage nogen lettere ruller i, så den kører 40 igen. Kunne det være en mulighed?
Du får den ikke ned på 40, når først skiven er taget. Så render den 50 km/t. Lettere ruller hjælper ikke, de virker kun på optrækket. Virker dog bare mærkeligt, at den kører normalt med skiven ude.
Brugeravatar
Therooneyjonas
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 29. januar 2017 15:58
Scootere: Pgo hot 50

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Therooneyjonas »

Okay. Tænker lidt over det. Syntes selv det er meget mærkeligt med den der Skive.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er vel ikke så mærkeligt at den køre bedre uden skive.
Der er ikke noget godt ved at have skive i. Motoren køre med unødigt høje omdrejninger med skive i.

Synes T. Hansen modsiger sig selv med teksten til den uoriginale udstødning.
...Konstruktive ændringer af knallert 30, herunder udskiftning af udstødningssystem til uoriginal type er ulovligt...

...Du kan derfor helt uden bekymringer og risici for bøder, udskifte dit udstødningssystem til et uoriginalt...
Brugeravatar
Therooneyjonas
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 29. januar 2017 15:58
Scootere: Pgo hot 50

Re: Min Katalysator er gået i stykker.

Ulæst indlæg af Therooneyjonas »

Kan du uddybe det lidt ang t-Hansen udstødning?
Besvar