Batteri

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Batteri

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror CTEK XS800 vil være et godt køb for dig. Selvom jeg betragter den som en dyr oplader.

Hvorfor tager du dit batteri med op i varmen ?

Når der står 0,8 Ampere så betyder det at det er den strømstyrke opladeren maksimalt kan oplade med.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Batteri

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er omvendt.
Det selvaflader hurtigere jo varmere det er.
Så hvis man vil opbevarer et batteri uden at oplade det så er det bedst at opbevare det koldt.
Men hvis du sætte din automatiske oplader til så er det lige meget om det er koldt eller varmt så finder opladeren selv ud af hvornår batteriet trænger til at blive opladt.

Men hvis du ikke bruger din scooter i længere tid så det helt klart en god ide med en oplader.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Batteri

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det ik fordi det som sådan er dårligt at opbevarer det ved stuetemperatur. Det vil bare selvaflade hurtigere end hvis det opbevares koldt.
Men hvis du har din automatiske oplader tilsluttet batteriet hele tiden så betyder det ikke noget.

Ifølge http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... atteri.pdf side 24 så skal man fjerne batteriet fra scooteren og oplade det fuldt.
Også står der hvis temperaturen er over 60 grader fahrenheit (15,5 grader celsius) så skal man oplade det hver anden uge og hvis det er under 15,5 grader celsius så skal man kun oplade hver måned.
Men igen hvis du tilslutter en automatisk oplader så kan man bare lade det være tilsluttet heletiden så finder opladeren selv ud af det.
Nu har jeg så ikke haft en CTEK XS800 men jeg er ret sikker på man også kan lade den stå tilslutte hele tiden.
Brugeravatar
kel
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4. august 2010 09:27
Scootere: TMS S3

Re: Batteri

Ulæst indlæg af kel »

Den batterilader som KINA spørger om fra T Hansen koster 150-200 hos ALDI, LIDL, Biltema jeg har en ny du kan købe Jeg Bor ved Skive vh Keld 30285008
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Batteri

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Siger du at Aldi, Lidl sælger CTEK opladeren ? eller en anden oplader ?
Kan du komme med et link jeg kan ikke finde noget på deres hjemmesider.
Besvar