New Ligero vil ikke tage ret meget gas når varm?!?!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
HænderneOmvendt
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. januar 2016 17:26
Scootere: PGO New Ligero

New Ligero vil ikke tage ret meget gas når varm?!?!

Ulæst indlæg af HænderneOmvendt »

Hejsa - min datter var ude for at en person gik ud foran hende og hun tog et stort styrt. Nu har vi fået skiftet alt det ødelagte plastik, men nu vil den ikke trække jævnt når den er blevet varm. Inden uheldet var der ingen problemer og den bette maskine hopper glad igang uden problemer og trækker fint de første 500 meter. Jeg har snakket med stedet der skiftede plasten, og de siger det må være vand i kaburatoren, men jeg har alt skilt ad uden held, og mekanikeren nægter derefter at det kunne være pga. uheldet. Har i gode mennesker her, en god ide til hvad der kunne være galt?
Lige som side spørgsmål, ved i så om det er tvingende nødvendigt at købe en original udstødning, eller er en uoriginal ok, selvom jeg syntes jeg kan læse at en New Ligero er med kat.??
På forhånd tak :0)
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: New Ligero vil ikke tage ret meget gas når varm?!?!

Ulæst indlæg af Bette Niels »

hej, det er igen den der med, måske lidt mere info, før man kan give en idé om hvad der kunne være galt,, du spørger til udstødning, er der skiftet, eller påtænker du at udskifte og hvorfor,. :geek: jeg tjekkede lige, har ikke styr på alle modeller, men vi taler om en 2-takter, der er forskel på hvordan det er lavet, men mange kører med et sekundært luftsystem, ( der tages en smule indsugnings blanding = lidt luft og benzin, som kører igennem det sekundære system, ender i et ( katalysator agtigt krematorium, for at lave de skadelige stoffer om til mindre skadelige stoffer, det gør også at skifte til en udstødning uden katalysatorer, så om ikke andet, så tænk på miljøet, man får jo en bøde alligevel, er potten ikke godkendt, . Det med at ikke ville køre når varm, har du en fornemmelse, når du giver gas, begynder maskinen at lyde som en plæneklipper, firtakte, eller bliver det sådan noget, ( indsugnings lyd, lyder godt og så bååeepp,,. :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: New Ligero vil ikke tage ret meget gas når varm?!?!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og mærk om chokeren bliver varm når motoren har kørt noget tid.
Kig om der er noget som er blevet bukket/klemt til den side den væltede.
Besvar