El-scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

El-scooter

Ulæst indlæg af SMF »

Jeg er lige kommet hjem fra Beijing, og der vil jeg gætte på at over halvdelen af scooterne kører på el. Og det er en 22 millioner indbygger by, så de 50 km rækkevidde må være nok til det meste. Jeg så dog også en del scootere som have et ekstra batteri på trinbrættet. Jeg vil gerne have en elscooter, men leder stadig efter én som kan købes for en rimelig pris. Nogen bud?
PS: Vejret derovre er ikke bedre/værre end i DK. Der var minus 7-10 grader og om sommeren kan der blive over 30. Så kulde kan ikke være en årsag til at de ikke fungerer i DK.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El-scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er ikke noget problem at købe en elektrisk scooter der ikke koster så meget.
Problemet er det med batteriet/rækkevidden. Hvis du vil have den skal have en god rækkevidde så koster batteriet meget.
Også er der det med at rækkevidden er lavere om vinteren.
Og de batterier der holder til flest opladninger det er selvfølgelig dem der koster mest og dem der koster mindst det er selvfølgelig dem der vejer mest og vægten går jo ud over rækkevidden.

Men der er i hvert fald nogen du kan kigge på her hvor de fleste sikkert ikke kan købes mere:
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ootere.php

Men prøv for eksempel at kigge på E-Ton, Ebretti, e-max, Govecs. De skulle vist nok være til at købe.

Også prøv og find ud af hvad rækkevidde du har brug for og hvad den højst må koste.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: El-scooter

Ulæst indlæg af SMF »

Jeg vil gerne kunne køre mindst 60 km uden opladning og betale max 10.000 kr.
Så det bliver vist ikke i denne omgang at det krav kan opfyldes. Øv!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El-scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der findes nok ikke rigtig nogen der kan køre over 60 km/opladning til 10.000,- fra ny.

Giantco e-Buddy er blevet oplyst til at kunne køre over 60 km/opladning:
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ntcoebuddy

Men de har det vist med at oplyse nogle høje tal fra producenten og fra sælgeren (T. Hansen) fra starten også efter noget tid bliver tallene sat ned.
De sælger dem heller ikke fra ny mere.
Men det kunne da være du kunne finde en billig brugt også købe ekstra batteriet til den.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: El-scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Kender en der havde en E-buddy. Den kørte godt 48 km, på en opladning. Han havde fikset et batteri mere på den, så han kunne slå over, og køre 48 km til :)
Besvar